Üniversite öğrencilerinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite özelliklerinin bilişsel şemalar ve kaçınma davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite özelliklerinin, bilişsel şemalar ve kaçınma davranışları arasında bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmek; demografik özelliklerin, dikkat eksikliği ve hiperaktivite özelliklerinin, bilişsel şemalar ve kaçınma davranışları ne derece etkileyip etkilemediğini tespit etmektir. Ayrıca Bu amaçların test edilmesi ve bulgular ışığında tartışılması ile literatüre katkıda bulunmak bir diğer amaçtır. Araştırmanın örneklemini üniversitede öğrenim gören 120 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada Sosyodemografik Form, Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği, Young Şema Ölçeği, Başa Çıkma Stilleri Ölçeği ve Erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Kendi Bildirim Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın modelini betimsel yöntem oluşturmaktadır. Araştırma verilerini SPSS 16.00 programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin istatistiksel sonucuna ulaşmak içinse korelasyon analizi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler:Başa Çıkma Stilleri, DEHB, Bilişsel Şemalar. The main purpase of this research is to determine if there is a relation between attetion deficit and hiperactivity features cognitive schemata and avoidance behaviours of university students or not; to determine how demographic features affect attetion deficit and hiperactivity features and cognitive schemata and avoidance behaviours. Besides; another purpase is to contribute tı the literature by the lights of findings and testing these purpase. The sample of the research consists of 120 people studying at the university. In the research, sociodempgraphic form, nun-functional manners scale, Young Schema Scale, Types Of Handling Scale, Adult Attention Deficit and Hiperactivity Disorder, self nun-functional were used. The descriptive method consists of the model the research. SPSS 16.00 programme was used in datum of teh research. To get the statiscial result of the research hypothesis, correlation analysis was done.Key Words: Types of handling, ADHD, Cognitive Schemata
Collections