Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnübol, Hüseyin
dc.contributor.authorErdem, Cenk
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:39Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:39Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378469
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite özelliklerinin, bilişsel şemalar ve kaçınma davranışları arasında bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmek; demografik özelliklerin, dikkat eksikliği ve hiperaktivite özelliklerinin, bilişsel şemalar ve kaçınma davranışları ne derece etkileyip etkilemediğini tespit etmektir. Ayrıca Bu amaçların test edilmesi ve bulgular ışığında tartışılması ile literatüre katkıda bulunmak bir diğer amaçtır. Araştırmanın örneklemini üniversitede öğrenim gören 120 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada Sosyodemografik Form, Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği, Young Şema Ölçeği, Başa Çıkma Stilleri Ölçeği ve Erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Kendi Bildirim Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın modelini betimsel yöntem oluşturmaktadır. Araştırma verilerini SPSS 16.00 programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin istatistiksel sonucuna ulaşmak içinse korelasyon analizi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler:Başa Çıkma Stilleri, DEHB, Bilişsel Şemalar.
dc.description.abstractThe main purpase of this research is to determine if there is a relation between attetion deficit and hiperactivity features cognitive schemata and avoidance behaviours of university students or not; to determine how demographic features affect attetion deficit and hiperactivity features and cognitive schemata and avoidance behaviours. Besides; another purpase is to contribute tı the literature by the lights of findings and testing these purpase. The sample of the research consists of 120 people studying at the university. In the research, sociodempgraphic form, nun-functional manners scale, Young Schema Scale, Types Of Handling Scale, Adult Attention Deficit and Hiperactivity Disorder, self nun-functional were used. The descriptive method consists of the model the research. SPSS 16.00 programme was used in datum of teh research. To get the statiscial result of the research hypothesis, correlation analysis was done.Key Words: Types of handling, ADHD, Cognitive Schemataen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite özelliklerinin bilişsel şemalar ve kaçınma davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the relation between attention deficit and hiperactivity features of universiting students and cognitive schenata and avaidance behaviours
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.subject.ytmCognitive schemas
dc.subject.ytmAvoidance behavior
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmCoping
dc.identifier.yokid10131099
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460753
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess