Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ve kaygı düzeylerinin sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada amaç; üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ve kaygı düzeylerinin cinsiyet, ebeveynin sağ/ölü olma durumu, ebeveynin eğitim durumu ve yaşanılan yer gibi çeşitli sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesidir.Araştırma betimsel yöntemlerden tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Üsküdar Üniversitesi'nin farklı bölüm ve sınıflarında eğitime devam etmekte olan 100 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler demografik bilgi formu, İlişki Ölçekleri Anketi (İÖA) ve Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri (STAI) kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonuçları bağlanma stilleri ve kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığını gösterdi. Bununla birlikte, korkulu bağlanma stiliyle baba eğitim durumu; yaşanılan yer ile de kayıtsız bağlanma stili arasında anlamlı farklılaşma vardır. Ayrıca, durumluk kaygı düzeyinde hiçbir değişkenle farklılık görülmezken; sürekli kaygı düzeyi ile baba eğitim seviyesi arasında farklılık vardır.Anahtar Kelimeler: Üniversite Öğrencileri, Bağlanma Stilleri, Durumluk-Sürekli Kaygı The purpose of the present study is to investigate the relationships between the attachment styles and anxiety levels of university students in relation with the various sociodemographic variables of gender, parents' alive condition, education levels of parents, place of residence. Design of the study is relational screening model. The sample of this research consisted of 100 Üsküdar University students who were continuing their education in various departments and classes. In order to collect data, demographic information form, Relationship Scales Questionnaire and State-Trait Anxiety Inventory (STAI), are applied.Research findings showed that there were not any significant differences between attachment styles and anxiety levels. Furthermore, there were significant differences between fearful attachment styles and education levels of father; place of residence and dismissive attachment styles. Also, there were any differences between state anxiety levels and sociodemographic variables. There were significant differences between education levels of father and trait anxiety.Key words: University Students, Attachment Styles, State-Trait Anxiety
Collections