Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Nadire Gülçin
dc.contributor.authorKüçük, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:35Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:35Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378453
dc.description.abstractBu araştırmada amaç; üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ve kaygı düzeylerinin cinsiyet, ebeveynin sağ/ölü olma durumu, ebeveynin eğitim durumu ve yaşanılan yer gibi çeşitli sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesidir.Araştırma betimsel yöntemlerden tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Üsküdar Üniversitesi'nin farklı bölüm ve sınıflarında eğitime devam etmekte olan 100 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler demografik bilgi formu, İlişki Ölçekleri Anketi (İÖA) ve Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri (STAI) kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonuçları bağlanma stilleri ve kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığını gösterdi. Bununla birlikte, korkulu bağlanma stiliyle baba eğitim durumu; yaşanılan yer ile de kayıtsız bağlanma stili arasında anlamlı farklılaşma vardır. Ayrıca, durumluk kaygı düzeyinde hiçbir değişkenle farklılık görülmezken; sürekli kaygı düzeyi ile baba eğitim seviyesi arasında farklılık vardır.Anahtar Kelimeler: Üniversite Öğrencileri, Bağlanma Stilleri, Durumluk-Sürekli Kaygı
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to investigate the relationships between the attachment styles and anxiety levels of university students in relation with the various sociodemographic variables of gender, parents' alive condition, education levels of parents, place of residence. Design of the study is relational screening model. The sample of this research consisted of 100 Üsküdar University students who were continuing their education in various departments and classes. In order to collect data, demographic information form, Relationship Scales Questionnaire and State-Trait Anxiety Inventory (STAI), are applied.Research findings showed that there were not any significant differences between attachment styles and anxiety levels. Furthermore, there were significant differences between fearful attachment styles and education levels of father; place of residence and dismissive attachment styles. Also, there were any differences between state anxiety levels and sociodemographic variables. There were significant differences between education levels of father and trait anxiety.Key words: University Students, Attachment Styles, State-Trait Anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ve kaygı düzeylerinin sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeAttachment styles and anxiety levels of university students according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-20
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmSociodemographic variables
dc.identifier.yokid10107327
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441635
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess