Üniversite öğrencilerinde sosyal fobi, içe ve dışa dönük kişilik özellikleri ve okul başarı durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde sosyal fobi, içe ve dışa dönük kişilik özelliklerinin, okul başarı durumuyla ilişkisinin incelenmesidir. Çalışmada 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Üsküdar Üniversitesinin çeşitli bölümlerinde okuyan 50 kız, 50 erkek toplamda 100 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar araştırmaya gönüllülük esasına göre, çalışma hakkında bilgilendirilip, kabul ettikleri takdirde katılmışlardır. Değerlendirmeler araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Liebowitz Sosyal Fobi Ölçeği ve Eysenck Kişilik Anketi-Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu aracılığıyla yapılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS ( Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı Mann Whitney-U testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplararası karşılaştırmalarında Kruskal Wallis H- Testi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişkiyi Spearman korelasyon ile test edilmiştir. İstatistik anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre; yurtta yaşayan bireylerin, evde yaşayan bireylere oranla sosyal fobi düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Annelerinden otoriter tutum algılayan bireylerin, annelerinden demokratik tutum algılayan bireylere oranla sosyal fobi düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. The main objective of this study is to correlate social anxiety and introvert and extravert personality traits with academic standing in university students. The study has been conducted with the participation of 100 students, composed of 50 males and 50 females, studying in various departments of Üsküdar University in the 2015 – 2016 academic year. Pre-informed of the scope of the study, the participants have been engaged in the study on a volunteer basis. The assessments have been carried out through the mediums of the Personal Information Form prepared by the researcher, Liebowitz Social Anxiety Scale, and the revised, short version of Eysenck Personality Questionnaire. The data arising out of the study have been analyzed through SPSS software (Statistical Package for Social Sciences). In the comparison of the quantitative data and the related parameters between groups, Mann Whitney-U Test has been utilized in cases of two independent groups; and Kruskal Wallis-H Test in multiple ones. The correlation between the dependent and independent variables of the study has been tested through Spearman Correlation. And the statistical level of significance has been accepted as p<0.05. As far as the findings of the study are concerned, the individuals staying in dormitories have been observed to have a higher level of anxiety compared to the ones staying in apartment buildings. And it has also been observed that the individuals having experienced authoritative parenting by their mothers have a higher level of anxiety compared to the ones having experienced democratic parenting by their mothers.
Collections