Show simple item record

dc.contributor.advisorErkmen, Hüsnü
dc.contributor.authorUzun, Önder
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:31Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:31Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378435
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde sosyal fobi, içe ve dışa dönük kişilik özelliklerinin, okul başarı durumuyla ilişkisinin incelenmesidir. Çalışmada 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Üsküdar Üniversitesinin çeşitli bölümlerinde okuyan 50 kız, 50 erkek toplamda 100 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar araştırmaya gönüllülük esasına göre, çalışma hakkında bilgilendirilip, kabul ettikleri takdirde katılmışlardır. Değerlendirmeler araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Liebowitz Sosyal Fobi Ölçeği ve Eysenck Kişilik Anketi-Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu aracılığıyla yapılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS ( Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı Mann Whitney-U testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplararası karşılaştırmalarında Kruskal Wallis H- Testi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişkiyi Spearman korelasyon ile test edilmiştir. İstatistik anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre; yurtta yaşayan bireylerin, evde yaşayan bireylere oranla sosyal fobi düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Annelerinden otoriter tutum algılayan bireylerin, annelerinden demokratik tutum algılayan bireylere oranla sosyal fobi düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe main objective of this study is to correlate social anxiety and introvert and extravert personality traits with academic standing in university students. The study has been conducted with the participation of 100 students, composed of 50 males and 50 females, studying in various departments of Üsküdar University in the 2015 – 2016 academic year. Pre-informed of the scope of the study, the participants have been engaged in the study on a volunteer basis. The assessments have been carried out through the mediums of the Personal Information Form prepared by the researcher, Liebowitz Social Anxiety Scale, and the revised, short version of Eysenck Personality Questionnaire. The data arising out of the study have been analyzed through SPSS software (Statistical Package for Social Sciences). In the comparison of the quantitative data and the related parameters between groups, Mann Whitney-U Test has been utilized in cases of two independent groups; and Kruskal Wallis-H Test in multiple ones. The correlation between the dependent and independent variables of the study has been tested through Spearman Correlation. And the statistical level of significance has been accepted as p<0.05. As far as the findings of the study are concerned, the individuals staying in dormitories have been observed to have a higher level of anxiety compared to the ones staying in apartment buildings. And it has also been observed that the individuals having experienced authoritative parenting by their mothers have a higher level of anxiety compared to the ones having experienced democratic parenting by their mothers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde sosyal fobi, içe ve dışa dönük kişilik özellikleri ve okul başarı durumu
dc.title.alternativeSocial anxiety, introvert and extrovert personality traits, and academic standing in university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPhobia-social
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmIntroversion
dc.subject.ytmExtroversion
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmParents attitude
dc.identifier.yokid10114024
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441639
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess