Bursa ili Nilüfer merkez ilçede okula başlangıç çağı çocuklarında dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu yaygınlığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada yaşları 5-7 arasında değişen okula başlangıç çağı çocuklarındaki Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun sıklığı, ilişkili olduğu durumlar ve eşlik eden KOKGB ve DB semptomlarnın yaygınlığı araştırılmıştır. Çalışma Bursa ilinde, 9 ayrı okulda 124 kız ve 151 erkek olmak üzere toplam 275 tane okula başlangıç çağı çocuğuyla yürütülmüştür.Çalışmada Prof. Dr. Atilla Turgay'ın Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve Yıkıcı Davranım Bozuklukları İçin DSM IV-R'e Dayalı Tarama ve Değerlendirme Ölçeği Çocuk Formu ve sosyodemografik özellikler için anket formu kullanılmıstır. Çalışmada her öğrenci için hem sınıf öğretmenlerinden hem de kendi ailesinden ayrı ayrı birer adet ölçek formu doldurmaları istenmiştir.Aile ve öğretmenlerin ortak ölçek bildirimlerine göre semptom yaygınlık değerlendirmesi yapılmıştır. Bu değerlendirme ile araştırmaya katılan 275 öğrencinin %24'ünde DEHB semptomları saptanmıştır. Kızlarda DEHB yaygınlık oranı %25, erkeklerde %24 olarak belirlenmiştir. En sık saptanan alt tip DEHB-D tiptir.Bu araştırmada aile ve öğretmenin aynı öğrenci için doldurmuş oldukları ölçeklerin ikisinde de yeterli puanı aldığı durumda semptomun varlığının kabul edilme durumuna göre, KOKGB'nin %7 ve DB'nin ise %3 oranında DEHB semptomlarına eşlik ettiği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğu, Davranım Bozukluğu, Yaygınlık. Attenttion Deficit and Hyperactivity Prevalence frequency with the kids whose age are between 5-7 and the events related Oppositional Defiant Disorder (odd) and symptoms of behaviour disorder is studied. This study was carried out with 275 schooling age children which are 124 girls and 151 boys in 9 different schools in Bursa. Questionnarie form is used for sociodemographic attributes and Prof. Doc. Atilla Turgay's Assesment Scale Child Form based on DSM (The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders ) for attention deficit and hyperactivity disorder and disruptive behavior disorder.Symptom prevalence assesment was carried out based on both mutual scale statements of parents and teachers. Attenttion Deficit and Hyperactivity Disorder is detected 24% of 275 students who participated in research. ADHD prevalence rate is 25% with the girls and 24% with the boys. The least type is of ADHD.In case of taking same points in the scales of parents and teachers which is filled for the same students, existence of symptom was recognized and ADHD symptops was contributed the by the rate of (oppositional defiant disorder)ODD %7 and (Behaviour disorders) BD %3. Key Words: Attenttion Deficit and Hyperactivity Disorder, Oppositional Defiant Disorder, Behaviour Disorder, Prevalence.
Collections