Show simple item record

dc.contributor.advisorİşiten, Havva Nüket
dc.contributor.authorSolmaz, Didem
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:19Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:19Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378367
dc.description.abstractBu çalışmada yaşları 5-7 arasında değişen okula başlangıç çağı çocuklarındaki Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun sıklığı, ilişkili olduğu durumlar ve eşlik eden KOKGB ve DB semptomlarnın yaygınlığı araştırılmıştır. Çalışma Bursa ilinde, 9 ayrı okulda 124 kız ve 151 erkek olmak üzere toplam 275 tane okula başlangıç çağı çocuğuyla yürütülmüştür.Çalışmada Prof. Dr. Atilla Turgay'ın Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve Yıkıcı Davranım Bozuklukları İçin DSM IV-R'e Dayalı Tarama ve Değerlendirme Ölçeği Çocuk Formu ve sosyodemografik özellikler için anket formu kullanılmıstır. Çalışmada her öğrenci için hem sınıf öğretmenlerinden hem de kendi ailesinden ayrı ayrı birer adet ölçek formu doldurmaları istenmiştir.Aile ve öğretmenlerin ortak ölçek bildirimlerine göre semptom yaygınlık değerlendirmesi yapılmıştır. Bu değerlendirme ile araştırmaya katılan 275 öğrencinin %24'ünde DEHB semptomları saptanmıştır. Kızlarda DEHB yaygınlık oranı %25, erkeklerde %24 olarak belirlenmiştir. En sık saptanan alt tip DEHB-D tiptir.Bu araştırmada aile ve öğretmenin aynı öğrenci için doldurmuş oldukları ölçeklerin ikisinde de yeterli puanı aldığı durumda semptomun varlığının kabul edilme durumuna göre, KOKGB'nin %7 ve DB'nin ise %3 oranında DEHB semptomlarına eşlik ettiği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğu, Davranım Bozukluğu, Yaygınlık.
dc.description.abstractAttenttion Deficit and Hyperactivity Prevalence frequency with the kids whose age are between 5-7 and the events related Oppositional Defiant Disorder (odd) and symptoms of behaviour disorder is studied. This study was carried out with 275 schooling age children which are 124 girls and 151 boys in 9 different schools in Bursa. Questionnarie form is used for sociodemographic attributes and Prof. Doc. Atilla Turgay's Assesment Scale Child Form based on DSM (The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders ) for attention deficit and hyperactivity disorder and disruptive behavior disorder.Symptom prevalence assesment was carried out based on both mutual scale statements of parents and teachers. Attenttion Deficit and Hyperactivity Disorder is detected 24% of 275 students who participated in research. ADHD prevalence rate is 25% with the girls and 24% with the boys. The least type is of ADHD.In case of taking same points in the scales of parents and teachers which is filled for the same students, existence of symptom was recognized and ADHD symptops was contributed the by the rate of (oppositional defiant disorder)ODD %7 and (Behaviour disorders) BD %3. Key Words: Attenttion Deficit and Hyperactivity Disorder, Oppositional Defiant Disorder, Behaviour Disorder, Prevalence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBursa ili Nilüfer merkez ilçede okula başlangıç çağı çocuklarında dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu yaygınlığı
dc.title.alternativeAttention deficit and hiperactivity disorder prevalence with kids who are i̇n school starting age children i̇n Bursa city Nilüfer central district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSocio-demographic characteristics
dc.subject.ytmBehavioral disorders
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmLatency period
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.identifier.yokid10131314
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460760
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess