Otizm`de görülen duyusal bozuklukların gelişim basamaklarına olan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma otizmli çocuklarda görülen duyusal problemler ile gelişim basamakları, otizm dereceleri ve davranış problemleri arasındaki ilişkinin karşılaştırılması için yapılmıştır. Bu araştırma 2015 yılında İstanbul ilindeki özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine devam etmekte olan 36-72 ay aralığındaki 50 otizmli çocuk ve ailelerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak `Çocuk Sosyodemografik Bilgi Formu`, `Duyu Profili`, `Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2-TV`, `Denver-II Gelişim Tarama Testi` ve `Conners Aile Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda otizmli çocuklarda görülen duyusal problemlerin gelişim basamaklarıyla, otizmin şiddetiyle ve otizmde görülen davranış problemleriyle aralarında anlamlı ilişkiler olduğu bulunmuştur.Araştırma sonuçları üzerinde etkili olabilecek diğer değişkenler tartışılmış ve elde edilen bulguların literatürle tutarlılığı çalışma içerisinde ele alınmıştır. Anahtar kelimeler: Otizm, otizmde gelişim, duyusal işlemleme, duyusal bozukluk. This study made for comparing the relation between sensory problems seen in autistic children and development steps, autism levels and behavioral problems.This study materialized in 2015 with the participation of 36-72 month range 50 autistic children, who still continue to special education and rehabilitation centers in İstanbul, and their families.In this study as data collection tool ''Children Sociodemographic Information Form'', ''Sensory Profile'', ''Gilliam Autism Rating Scale (GARS-2)'', ''Denver Developmental Screening Test` and '' Conners Comprehensive Behavior Rating Scales (Conners CBRS)'' are used.At the end of this research we found significant relations between sensory problems seen in autistic children and development steps, autism levels and behavioral problems in autism .The variables that may be effective on the results of the study are discussed and acquired findings consistency with literature mentioned in the study.Key words: autism, development in autism, sensory integration, sensory disorder.
Collections