Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Cumhur
dc.contributor.authorAkfidan, Aycan
dc.date.accessioned2020-12-29T09:10:10Z
dc.date.available2020-12-29T09:10:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378319
dc.description.abstractBu çalışma otizmli çocuklarda görülen duyusal problemler ile gelişim basamakları, otizm dereceleri ve davranış problemleri arasındaki ilişkinin karşılaştırılması için yapılmıştır. Bu araştırma 2015 yılında İstanbul ilindeki özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine devam etmekte olan 36-72 ay aralığındaki 50 otizmli çocuk ve ailelerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak `Çocuk Sosyodemografik Bilgi Formu`, `Duyu Profili`, `Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2-TV`, `Denver-II Gelişim Tarama Testi` ve `Conners Aile Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda otizmli çocuklarda görülen duyusal problemlerin gelişim basamaklarıyla, otizmin şiddetiyle ve otizmde görülen davranış problemleriyle aralarında anlamlı ilişkiler olduğu bulunmuştur.Araştırma sonuçları üzerinde etkili olabilecek diğer değişkenler tartışılmış ve elde edilen bulguların literatürle tutarlılığı çalışma içerisinde ele alınmıştır. Anahtar kelimeler: Otizm, otizmde gelişim, duyusal işlemleme, duyusal bozukluk.
dc.description.abstractThis study made for comparing the relation between sensory problems seen in autistic children and development steps, autism levels and behavioral problems.This study materialized in 2015 with the participation of 36-72 month range 50 autistic children, who still continue to special education and rehabilitation centers in İstanbul, and their families.In this study as data collection tool ''Children Sociodemographic Information Form'', ''Sensory Profile'', ''Gilliam Autism Rating Scale (GARS-2)'', ''Denver Developmental Screening Test` and '' Conners Comprehensive Behavior Rating Scales (Conners CBRS)'' are used.At the end of this research we found significant relations between sensory problems seen in autistic children and development steps, autism levels and behavioral problems in autism .The variables that may be effective on the results of the study are discussed and acquired findings consistency with literature mentioned in the study.Key words: autism, development in autism, sensory integration, sensory disorder.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleOtizm`de görülen duyusal bozuklukların gelişim basamaklarına olan etkisi
dc.title.alternativeThe effects of development steps to the be sensory disorders in autism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-02
dc.contributor.departmentNörobilim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.subject.ytmSensation
dc.subject.ytmSensation disorders
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid10102999
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426660
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineNörobilim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess