Üniversite öğrencilerinin yakın ilişkilerinde ayrılık kaygısı ile oluşan otomatik düşüncelerin bağlanma stilleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; üniversite öğrencilerinin yakın ilişkilerinde ayrılma kaygısı ile oluşan otomatik düşünceler ve bağlanma biçimlerinin ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmaya Üsküdar Üniversitesi'nde eğitime devam etmekte olan, 50'si kız,50'si erkek olmak üzere toplam 100 öğrenci katılmıştır. Yapılan çalışma, gönüllülük esas alınarak sürdürülmüştür. Araştırma örneklemine araştırmacı tarafından oluşturulan, sosyodemografik özelliklerin belirlenebilmesi için ''Sosyodemografik Bilgi Formu'', bağlanma biçimlerini araştırmak amacıyla ''Üç Boyutlu Bağlanma Stilleri Ölçeği'', otomatik düşünceleri belirlemek amacıyla ''Otomatik Düşünceler Ölçeği (ODÖ)'', ayrılma anksiyete düzeylerini incelemek için ''Yetişkin Ayrılma Anksiyetesi Anketi (YAA)'' uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular hipotez ile uyumlu sonuçlanmıştır. In this research, the correlation between the automatic thoughts emerging with the separation anxiety and the types of attachment in the close relationships of undergraduate students has been studied. A total of 100 undergraduate students at Uskudar University, consisting of 50 women and 50 men, have participated in this study. The study has been conducted with the voluntary participation of the subjects.The Sociodemographic Information Form' in order to determine the sociodemographic characteristics of the participants, 'Three Dimensional Attachment Styles Scale' in order to study their attachment styles , 'Automatic Thoughts Scale'(ATS) in order to define the automatic thoughts, 'The Adult Separation Anxiety Survey' (ASAS) in order to analyse the anxiety levels, have been prepared and applied to the research sample by the researcher. The results from the research have been in rapport with the hypothesis.
Collections