Bir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin duygusal zeka ve sosyal zekalarına olan etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin öğrencilerin kişisel farkındalık ve sosyal zeka düzeyleri üzerinde anlamlı bir olumlu etkisi olup olmadığı incelenmektedir. Araştırmaya 249 birey katılmış, katılımcıların yaş aralığı 18-32 arasında olup, yaş ortalaması ise 19,8'dir.Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Bar-On Duygusal Zeka Testi ve Tromso Sosyal Zeka Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Bağımsız Örneklemler T-Testi, İlişkili Gruplar T-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir; üniversite öğrencilerinin üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin sonunda sosyal zekalarının yükseldiği fakat kişisel farkındalıklarının anlamlı olarak farklılık göstermediği saptanmıştır. This study examines whether the Positive Psychology course, which is given for 1 semester and 3 hours per week, has a significant positive effect on students' personal awareness and social intelligence levels. 249 individuals participated in the survey and the age range of the participants is between 18-32 and the average age is 19,8.The data of the study were collected with the Personal Information Form, the Bar-On Emotional Intelligence Test and the Tromso Social Intelligence Scale. Independent samples T-test, related groups T-test, ANOVA and Pearson's correlation analysis were used in the analysis of the data obtained.Findings obtained as a result of the analysis can be summarized as follows: At the end of the Positive Psychology course given by university students during 1 semester and 3 hours per week, it was determined that their social intelligence increased but their personal awareness did not differ significantly.
Collections