Bir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin duygusal zeka ve sosyal zekalarına olan etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ünübol, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Günaydin, Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:09:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:09:07Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378011 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin öğrencilerin kişisel farkındalık ve sosyal zeka düzeyleri üzerinde anlamlı bir olumlu etkisi olup olmadığı incelenmektedir. Araştırmaya 249 birey katılmış, katılımcıların yaş aralığı 18-32 arasında olup, yaş ortalaması ise 19,8'dir.Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Bar-On Duygusal Zeka Testi ve Tromso Sosyal Zeka Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Bağımsız Örneklemler T-Testi, İlişkili Gruplar T-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir; üniversite öğrencilerinin üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin sonunda sosyal zekalarının yükseldiği fakat kişisel farkındalıklarının anlamlı olarak farklılık göstermediği saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study examines whether the Positive Psychology course, which is given for 1 semester and 3 hours per week, has a significant positive effect on students' personal awareness and social intelligence levels. 249 individuals participated in the survey and the age range of the participants is between 18-32 and the average age is 19,8.The data of the study were collected with the Personal Information Form, the Bar-On Emotional Intelligence Test and the Tromso Social Intelligence Scale. Independent samples T-test, related groups T-test, ANOVA and Pearson's correlation analysis were used in the analysis of the data obtained.Findings obtained as a result of the analysis can be summarized as follows: At the end of the Positive Psychology course given by university students during 1 semester and 3 hours per week, it was determined that their social intelligence increased but their personal awareness did not differ significantly. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Bir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin duygusal zeka ve sosyal zekalarına olan etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effects of positive psychology in a semester to emotional resources and social resistance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-24 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Psychology course | |
dc.subject.ytm | Positive psychology | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Social intelligence | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.subject.ytm | Psychology | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 10169821 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485509 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |