Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnübol, Hüseyin
dc.contributor.authorGünaydin, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-29T09:09:07Z
dc.date.available2020-12-29T09:09:07Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378011
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin öğrencilerin kişisel farkındalık ve sosyal zeka düzeyleri üzerinde anlamlı bir olumlu etkisi olup olmadığı incelenmektedir. Araştırmaya 249 birey katılmış, katılımcıların yaş aralığı 18-32 arasında olup, yaş ortalaması ise 19,8'dir.Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Bar-On Duygusal Zeka Testi ve Tromso Sosyal Zeka Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Bağımsız Örneklemler T-Testi, İlişkili Gruplar T-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir; üniversite öğrencilerinin üniversitede 1 dönem süresince ve haftada 3 saat olarak verilen Pozitif Psikoloji dersinin sonunda sosyal zekalarının yükseldiği fakat kişisel farkındalıklarının anlamlı olarak farklılık göstermediği saptanmıştır.
dc.description.abstractThis study examines whether the Positive Psychology course, which is given for 1 semester and 3 hours per week, has a significant positive effect on students' personal awareness and social intelligence levels. 249 individuals participated in the survey and the age range of the participants is between 18-32 and the average age is 19,8.The data of the study were collected with the Personal Information Form, the Bar-On Emotional Intelligence Test and the Tromso Social Intelligence Scale. Independent samples T-test, related groups T-test, ANOVA and Pearson's correlation analysis were used in the analysis of the data obtained.Findings obtained as a result of the analysis can be summarized as follows: At the end of the Positive Psychology course given by university students during 1 semester and 3 hours per week, it was determined that their social intelligence increased but their personal awareness did not differ significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBir dönem boyunca verilen pozitif psikoloji dersinin öğrencilerin duygusal zeka ve sosyal zekalarına olan etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of positive psychology in a semester to emotional resources and social resistance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-24
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychology course
dc.subject.ytmPositive psychology
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmSocial intelligence
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid10169821
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485509
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess