Çalışan evli erkek bireylerde sosyal medya(Facebook ve Twitter)kullanımının evlilik doyumu ve yaşam kalitesi arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet günümüzde etkileşim ve paylaşım için geniş imkanlar sunan bir platforma dönüşmüştür. Bu imkanlar ile internet günlük yaşamımızda kolayca ulaşacağımız bir platform olmakla birlikte bireylere farklı imkanlarda sunmaktadır. Bunların içerisinde en önemlisi ise sosyal medya platformudur. Bireylerin sosyal medyada bazı genel ihtiyaçlarını karşılasada ihmal ve iletişim zayıflığı özellikle evli bireylerde göz ardı edinemez bir sonuç olarak gözlenmektedir. Ülkemizde; özellikle İstanbul'da, çalışan erkek bireyler iş yoğunluğu sebebi ile evliliklerine bu sıkıntıları yansıtmaktadır. Ayrıca çalışan erkek bireylerde ailelerine ayıracakları kısıtlı vakti sosyal medya ile kullanarak evliliklerinde yıpranmalar yaşamakta ve bu kişilerin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bütün bu bilgiler ışığında bu çalışmada, çalışan evli erkek bireylerde sosyal medya kullanımının evliliklerindeki olumsuz etkileri ve kişilerin yaşam kalitesini ne derecede etkilediğini görmeyi amaçlayarak bu alanda çalışacak veya çalışmakta olan diğer uzmanlara yol göstermek planlanmaktadır.Çalışmanın örneklemini İstanbul ilindeki birkaç firmanın; ortalama 18-45 yaş,çalışan,evli,erkek bireyler oluşturmaktadır.Bu araştırmada ölçekler İstanbul ilinden seçilen sosyal medya kullanan 100 bireye (50 sosyal medya kullanan, 50 sosyal medya kullanmayan) uygulanmıştır. Burada sosyal medya kullanan ve kullanmayan seçeneği altında iki farklı grup oluşturulmuştur. Buna göre elde edilen veriler karşılaştırılmıştır. Katılımcılara sosyodemografik veri formu, evlilik doyum ölçeği, SF-36(Short Form 36) yaşam kalitesi ölçeği ve sosyal medya kullanım ölçeği verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS Programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Çalışan evli erkek bireylerde sosyal medya kullanımının evlilik doyumu ve yaşam kalitesine etkisini incelediğimizde yaşam kalitesi sonuçları sosyal medya kullanım durumuna göre anlamlı farklılık göstermiştir. Sosyal medya kullanmayan bireylerde bu skorlar daha yüksek saptanmıştır. Yine evlilik doyum ölçeği incelendiğinde sosyal medya kullanmayan bireylerde doyum skorları daha yüksek çıkmıştır. Internet is converted to a platform which serve large opportunity for interaction and sharing in nowadays. Internet is an easily reachable platform in our daily life and also host different opportunities to individuals with these opportunities. Social media is the most important of these. It's obviously observed omission and weakness of communication on individual even social media satisfy some general requirements. Working man individuals reflect these troubles on their marriages because of working density in Turkey especially in Istanbul.Also spending their limited time for social media which working man individuals should spend their families caused attritions in their marriage and affect bad on their life quality. In the light of all information, this work aim to see how usage of social media affect negatively to their marriage and life quality on working man individual and to show a way to other specialist who are working and who will work in this field.Scope of this work is created by men individual who are average 18-45 years old, working, married and works in some firms in Istanbul. The survey was conducted where 100 individual(50 social media user,50 non-social media user)respondents provided information who live in the city of İstanbul. In here two different groups were created in selection of using social media or not. There are compared the data which is obtained for this. Sociodemographic data form, marriage satisfaction scale, SF-36(Short Form36) life quality scale and social media usage scale were given to participants. The obtained data were evaluated using SPSS program.When we examine the effect of using social media on marriage satisfaction and quality of life in working married males, the quality of life results were significantly different according to the usage of social media. Those individuals who did not use social media had higher scores. When the marital satisfaction scale was examined, the satisfaction scores were higher in the individuals who did not use social media.
Collections