Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, Sinem Zeynep
dc.contributor.authorAktay, Sefa
dc.date.accessioned2020-12-29T09:09:02Z
dc.date.available2020-12-29T09:09:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377984
dc.description.abstractİnternet günümüzde etkileşim ve paylaşım için geniş imkanlar sunan bir platforma dönüşmüştür. Bu imkanlar ile internet günlük yaşamımızda kolayca ulaşacağımız bir platform olmakla birlikte bireylere farklı imkanlarda sunmaktadır. Bunların içerisinde en önemlisi ise sosyal medya platformudur. Bireylerin sosyal medyada bazı genel ihtiyaçlarını karşılasada ihmal ve iletişim zayıflığı özellikle evli bireylerde göz ardı edinemez bir sonuç olarak gözlenmektedir. Ülkemizde; özellikle İstanbul'da, çalışan erkek bireyler iş yoğunluğu sebebi ile evliliklerine bu sıkıntıları yansıtmaktadır. Ayrıca çalışan erkek bireylerde ailelerine ayıracakları kısıtlı vakti sosyal medya ile kullanarak evliliklerinde yıpranmalar yaşamakta ve bu kişilerin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bütün bu bilgiler ışığında bu çalışmada, çalışan evli erkek bireylerde sosyal medya kullanımının evliliklerindeki olumsuz etkileri ve kişilerin yaşam kalitesini ne derecede etkilediğini görmeyi amaçlayarak bu alanda çalışacak veya çalışmakta olan diğer uzmanlara yol göstermek planlanmaktadır.Çalışmanın örneklemini İstanbul ilindeki birkaç firmanın; ortalama 18-45 yaş,çalışan,evli,erkek bireyler oluşturmaktadır.Bu araştırmada ölçekler İstanbul ilinden seçilen sosyal medya kullanan 100 bireye (50 sosyal medya kullanan, 50 sosyal medya kullanmayan) uygulanmıştır. Burada sosyal medya kullanan ve kullanmayan seçeneği altında iki farklı grup oluşturulmuştur. Buna göre elde edilen veriler karşılaştırılmıştır. Katılımcılara sosyodemografik veri formu, evlilik doyum ölçeği, SF-36(Short Form 36) yaşam kalitesi ölçeği ve sosyal medya kullanım ölçeği verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS Programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Çalışan evli erkek bireylerde sosyal medya kullanımının evlilik doyumu ve yaşam kalitesine etkisini incelediğimizde yaşam kalitesi sonuçları sosyal medya kullanım durumuna göre anlamlı farklılık göstermiştir. Sosyal medya kullanmayan bireylerde bu skorlar daha yüksek saptanmıştır. Yine evlilik doyum ölçeği incelendiğinde sosyal medya kullanmayan bireylerde doyum skorları daha yüksek çıkmıştır.
dc.description.abstractInternet is converted to a platform which serve large opportunity for interaction and sharing in nowadays. Internet is an easily reachable platform in our daily life and also host different opportunities to individuals with these opportunities. Social media is the most important of these. It's obviously observed omission and weakness of communication on individual even social media satisfy some general requirements. Working man individuals reflect these troubles on their marriages because of working density in Turkey especially in Istanbul.Also spending their limited time for social media which working man individuals should spend their families caused attritions in their marriage and affect bad on their life quality. In the light of all information, this work aim to see how usage of social media affect negatively to their marriage and life quality on working man individual and to show a way to other specialist who are working and who will work in this field.Scope of this work is created by men individual who are average 18-45 years old, working, married and works in some firms in Istanbul. The survey was conducted where 100 individual(50 social media user,50 non-social media user)respondents provided information who live in the city of İstanbul. In here two different groups were created in selection of using social media or not. There are compared the data which is obtained for this. Sociodemographic data form, marriage satisfaction scale, SF-36(Short Form36) life quality scale and social media usage scale were given to participants. The obtained data were evaluated using SPSS program.When we examine the effect of using social media on marriage satisfaction and quality of life in working married males, the quality of life results were significantly different according to the usage of social media. Those individuals who did not use social media had higher scores. When the marital satisfaction scale was examined, the satisfaction scores were higher in the individuals who did not use social media.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÇalışan evli erkek bireylerde sosyal medya(Facebook ve Twitter)kullanımının evlilik doyumu ve yaşam kalitesi arasındaki ilişki
dc.title.alternativeCorrelation between marriage satisfaction of social media (Facebook and Twitter) usage and life quality on working men individuals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-13
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarital satisfaction
dc.subject.ytmQuality of life
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMen
dc.subject.ytmMarried men
dc.subject.ytmMarriage
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10177580
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486082
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess