Lise öğrencilerinin internet kullanım bozukluğu, sosyal kaygı ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinde internet kullanım bozukluğu düzeyininincelenmesi, sosyal kaygı ve benlik saygısı düzeylerinin internet kullanım bozukluğudüzeyi ile ilişkisinin incelenmesidir. Ek olarak, araştırmada lise öğrencilerinin cinsiyet,yaş, kaçıncı sınıfta okudukları, diploma notları gibi değişkenlerin internet kullanımbozukluğu, sosyal kaygı ve benlik saygısı düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın evreni Düzce il merkezin de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir lisede 10.11. ve 12. Sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.Araştırmada sosyo-demografik özelliklere göre bakıldığında; erkeklerin internetbağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanların kızların internet bağımlılığı ölçeğindenaldıkları puanlara oranla daha yüksek olduğu, öğrencilerin yaşları arttıkça öğrencilerininternet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlarda düşmekte olduğu, öğrencilerin okulortalamaları arttıkça öğrencilerin internet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlardadüşmekte olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır.Öğrencilerin internet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlar arttıkçaöğrencilerin sosyal kaygı ölçeğinden aldıkları puanlarda artmakta olduğu, öğrencilerininternet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlar arttıkça öğrencilerin benlik saygısıölçeğinden aldıkları puanlarda düşmekte olduğu ve öğrencilerin sosyal kaygı ölçeğindenaldıkları puanlar arttıkça öğrencilerin benlik saygısı ölçeğinden aldıkları puanlardadüşmekte olduğu görülmüştür.Araştırmanın sonunda yer alan tartışma bölümünde bulgulara dayalı olarakaraştırmacılara ve alanda çalışan psikolojik danışmanlara yönelik önerilerdebulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet, İnternet Kullanım Bozukluğu, Benlik Saygısı,Sosyal Kaygı This study's aim is to examine the relationship between internet use disorder,social anxiety and self-esteem levels for high school students. Besides, the effects ofvariables such as individuals' sex, age, grade and diploma grade on internet usedisorder, social anxiety and self-esteem levels are examined. The population of thestudy is 10., 11., and 12. grade high school students who are studying in Düzce.When the socio-demographic characteristics analyzed, it is found out that menhave higher scores than women from internet addiction scale, as students' age increase,their scores on internet addiction scale decrease, as students' scores increase, theirscores on the same scale decrease. Besides, as students' scores on internet addictionscale increase, their scores on social anxiety scale increase but scores on self-esteemscale decrease, as students' scores on social anxiety scale increase, their scores on selfesteemscale decrease.In the discussion section, at the end of the research, suggestions for researchers,psychological consultants working on this field had been proposed.Key Words: Internet, Internet Use Disorder, Self-Esteem, Social Anxiety
Collections