Show simple item record

dc.contributor.advisorTolun Arıcı, Emre
dc.contributor.authorHaciahmetoğlu, Nildem
dc.date.accessioned2020-12-29T09:07:44Z
dc.date.available2020-12-29T09:07:44Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377606
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı lise öğrencilerinde internet kullanım bozukluğu düzeyininincelenmesi, sosyal kaygı ve benlik saygısı düzeylerinin internet kullanım bozukluğudüzeyi ile ilişkisinin incelenmesidir. Ek olarak, araştırmada lise öğrencilerinin cinsiyet,yaş, kaçıncı sınıfta okudukları, diploma notları gibi değişkenlerin internet kullanımbozukluğu, sosyal kaygı ve benlik saygısı düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın evreni Düzce il merkezin de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir lisede 10.11. ve 12. Sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.Araştırmada sosyo-demografik özelliklere göre bakıldığında; erkeklerin internetbağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanların kızların internet bağımlılığı ölçeğindenaldıkları puanlara oranla daha yüksek olduğu, öğrencilerin yaşları arttıkça öğrencilerininternet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlarda düşmekte olduğu, öğrencilerin okulortalamaları arttıkça öğrencilerin internet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlardadüşmekte olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır.Öğrencilerin internet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlar arttıkçaöğrencilerin sosyal kaygı ölçeğinden aldıkları puanlarda artmakta olduğu, öğrencilerininternet bağımlılığı ölçeğinden aldıkları puanlar arttıkça öğrencilerin benlik saygısıölçeğinden aldıkları puanlarda düşmekte olduğu ve öğrencilerin sosyal kaygı ölçeğindenaldıkları puanlar arttıkça öğrencilerin benlik saygısı ölçeğinden aldıkları puanlardadüşmekte olduğu görülmüştür.Araştırmanın sonunda yer alan tartışma bölümünde bulgulara dayalı olarakaraştırmacılara ve alanda çalışan psikolojik danışmanlara yönelik önerilerdebulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet, İnternet Kullanım Bozukluğu, Benlik Saygısı,Sosyal Kaygı
dc.description.abstractThis study's aim is to examine the relationship between internet use disorder,social anxiety and self-esteem levels for high school students. Besides, the effects ofvariables such as individuals' sex, age, grade and diploma grade on internet usedisorder, social anxiety and self-esteem levels are examined. The population of thestudy is 10., 11., and 12. grade high school students who are studying in Düzce.When the socio-demographic characteristics analyzed, it is found out that menhave higher scores than women from internet addiction scale, as students' age increase,their scores on internet addiction scale decrease, as students' scores increase, theirscores on the same scale decrease. Besides, as students' scores on internet addictionscale increase, their scores on social anxiety scale increase but scores on self-esteemscale decrease, as students' scores on social anxiety scale increase, their scores on selfesteemscale decrease.In the discussion section, at the end of the research, suggestions for researchers,psychological consultants working on this field had been proposed.Key Words: Internet, Internet Use Disorder, Self-Esteem, Social Anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin internet kullanım bozukluğu, sosyal kaygı ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationship between internet use di̇sorder, social anxiety and self-esteem levels for high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10184271
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490847
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess