Sosyal medya platformlarının kullanımı ile gelişmeleri kaçırma korkusunun duygusal şemalarla olan ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de ve dünyada bilgisayar ve internet kullanımı büyük bir hızla ilerlemektedir. Bilgisayar kullanımının belli bir yaş sınırı da söz konusu değildir. Sosyalleşme ile ilişkili bulunan önemli bir unsur sosyal medya platformlarıdır. Sosyal medya platformlarını kullanma düzeyleri ile bunun altında yatan sebeplerin araştırılması amacıyla gelişmelerden uzak kalmaya yönelik korku düzeyleri ve duygusal şemaları incelenmiştir. Araştırmamıza cinsiyet ayrımı yapılmaksızın 732 kişi katılmıştır. Üniversitede öğrenim gören veya üniversiteden mezun olma koşulunu sağlayan kişilerden araştırmaya katılmayı kabul edenler araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada, sosyodemografik özellikler veri formu-1, Leahy Duygusal Şema Ölçeği (LDŞÖ), Üsküdar Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği (ÜGKKÖ) kullanılmıştır. Sonuç olarak; GKK düzeyi arttıkça kontrol edilemezlik, anlaşılabilirlik, duygulardan kaçınma, duyguları inkâr ve duyguları zararlı olarak görme alt boyutlarının azaldığı görülmektedir. Katılımcı erkeklerin, kadınlara göre Facebook ve Youtube kullanım düzeylerinin daha yüksek olduğu; Instagram, Twitter ve Snapchat düzeylerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Buradan hareketle önleyici çalışmaların arttırılması ve farkındalık kazandırımı önerilmiştir. Internet use has increased throughout the world and Turkey. There is not any age limit for it. Social media platforms are important for socialization of people nowadays. The level of the use of social media platforms and the aim of underlying cause of this are analyzed with the consideration of keeping away from fear degree and emotional schemes. 732 participants attended to this research without gender discrimination. Participations for this study have been chosen from university students or persons who graduate from university. In this study, sociodemographic data form-1, Leahy Emotional Scale Scale (LSSÖ) and Fear of Missing Out Scale were used. In conclusion, as GKK level increased, the sub dimensions like intelligibility, avoiding from emotions, denying emotions and seeing emotions as dangerous decreased. It was seen that the male participants used Facebook and YouTube more compared to women but men used less Instagram, Twitter and Snapchat. Starting from this, it was suggested to increase preventive studies.
Collections