Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnübol, Hüseyin
dc.contributor.authorÖzkaynar Beşenk, İrem
dc.date.accessioned2020-12-29T09:07:15Z
dc.date.available2020-12-29T09:07:15Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377462
dc.description.abstractTürkiye'de ve dünyada bilgisayar ve internet kullanımı büyük bir hızla ilerlemektedir. Bilgisayar kullanımının belli bir yaş sınırı da söz konusu değildir. Sosyalleşme ile ilişkili bulunan önemli bir unsur sosyal medya platformlarıdır. Sosyal medya platformlarını kullanma düzeyleri ile bunun altında yatan sebeplerin araştırılması amacıyla gelişmelerden uzak kalmaya yönelik korku düzeyleri ve duygusal şemaları incelenmiştir. Araştırmamıza cinsiyet ayrımı yapılmaksızın 732 kişi katılmıştır. Üniversitede öğrenim gören veya üniversiteden mezun olma koşulunu sağlayan kişilerden araştırmaya katılmayı kabul edenler araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada, sosyodemografik özellikler veri formu-1, Leahy Duygusal Şema Ölçeği (LDŞÖ), Üsküdar Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği (ÜGKKÖ) kullanılmıştır. Sonuç olarak; GKK düzeyi arttıkça kontrol edilemezlik, anlaşılabilirlik, duygulardan kaçınma, duyguları inkâr ve duyguları zararlı olarak görme alt boyutlarının azaldığı görülmektedir. Katılımcı erkeklerin, kadınlara göre Facebook ve Youtube kullanım düzeylerinin daha yüksek olduğu; Instagram, Twitter ve Snapchat düzeylerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Buradan hareketle önleyici çalışmaların arttırılması ve farkındalık kazandırımı önerilmiştir.
dc.description.abstractInternet use has increased throughout the world and Turkey. There is not any age limit for it. Social media platforms are important for socialization of people nowadays. The level of the use of social media platforms and the aim of underlying cause of this are analyzed with the consideration of keeping away from fear degree and emotional schemes. 732 participants attended to this research without gender discrimination. Participations for this study have been chosen from university students or persons who graduate from university. In this study, sociodemographic data form-1, Leahy Emotional Scale Scale (LSSÖ) and Fear of Missing Out Scale were used. In conclusion, as GKK level increased, the sub dimensions like intelligibility, avoiding from emotions, denying emotions and seeing emotions as dangerous decreased. It was seen that the male participants used Facebook and YouTube more compared to women but men used less Instagram, Twitter and Snapchat. Starting from this, it was suggested to increase preventive studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSosyal medya platformlarının kullanımı ile gelişmeleri kaçırma korkusunun duygusal şemalarla olan ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analyses of social media usage and fear of being out of touch and their relation with emotinal schemas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-07
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmEmotional schemes
dc.subject.ytmFear of missing out
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10207191
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514991
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess