Farklı eğitim düzeylerindeki bireylerde güvenlik kültürü bilinci farklılıkları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı farklı eğitim düzeylerinde ki bireylerin güvenlik bilinçlerinin ölçümlenerek, güvenlik bilinçleri arasında ki farklılıklara hangi bağımsız değişkenlerin neden olduğunun bulunması ile bu değişkenler için yapılabilecek iyileştirmelerin önerilmesi ve önerilen bu iyileştirmelerin uygulanması ile güvenlik bilincinin yükseltilmesi ve bireyde güvenlik farkındalığının arttırılarak kazaya uğrama ihtimalinin azaltılmasıdır.Araştırmaya konu olan Türk Eğitim Sisteminin çeşitli düzeylerindeki bireylerin güvenlik bilinçleridir. Milli eğitim sistemimizde 24 milyondan fazla öğrenci hali hazırda eğitimlerini sürdürmektedir. Araştırma sonuçlarından elde edilecek iyileştirme önerilerinin sistemde uygulanması hem 24 milyon öğrenciyi hem de bu öğrencilerin nerdeyse nüfusumuzun tamamını oluşturan yakınlarını birinci derecede ilgilendirecektir. Araştırmanın kapsamının milli eğitim sisteminin içerisinde yer alan öğrenciler olarak seçilmesi yanında araştırmanın etkisinin tüm nüfusa yayılacak olması araştırmanın önemini göstermektedir.Araştırma, eğitim sisteminde yer alan öğrencilerin anket yardımıyla güvenlik bilinçlerini ölçmeyi hedeflemektedir. Bu hedef kapsamında örneklem gruplarına uygulanacak anketin uygun istatistiksel yöntemler yardımıyla incelenmesi planlandığı için araştırma yöntemi olarak nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici araştırma tipi olarak belirlenmiştir.Anket yardımıyla elde edilen verilerin istatistiksel olarak incelenmesi sonrasında katılımcıların güvenlik bilincinin ölçülmesi ve bu bilinci etkileyen değişkenlerin tespiti ile literatürdeki benzer çalışmalardaki görüşler araştırmanın tartışma kısmında ele alınacaktırSon olarak araştırmanın sonuç bölümünde güvenlik bilincini arttırmak için iyileştirme önerilerinde bulunulacaktır. The purpose of this study is to measure the safety consciousness of individuals at different educational levels, to find out which independent variables are the cause of the differences between the safety consciousness and to suggest the improvements that can be made for these variables and to increase the safety awareness by applying these proposed improvements and to decrease the probability of accidents by increasing the safety awareness in the individual.The subject of the study is the security awareness of individuals at various levels of the Turkish Education System. More than 24 million students are currently studying in our national education system. Implementation of improvement suggestions from the research results will be of primary concern for both 24 million students and their relatives, who constitute almost the entire population. As the scope of the research is chosen as the students in the national education system, the effect of the research will be spread to the whole population and it shows the importance of the research.The research aims to measure the safety awareness of the students in the education system by means of a questionnaire. As the aim of this target is to examine the questionnaire to be applied to the sample groups with the help of appropriate statistical methods, it is determined as the descriptive research type among the quantitative research methods.After the statistical analysis of the data obtained with the help of the questionnaire, the safety awareness of the participants and the determination of the variables affecting this consciousness and the opinions in similar studies in the literature will be discussed in the discussion part of the research.Finally, in the conclusion part of the research, improvement suggestions will be made to increase the safety awareness.
Collections