Show simple item record

dc.contributor.advisorErgüzel, Türker Tekin
dc.contributor.authorKarakurt, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T09:07:09Z
dc.date.available2020-12-29T09:07:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377431
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı farklı eğitim düzeylerinde ki bireylerin güvenlik bilinçlerinin ölçümlenerek, güvenlik bilinçleri arasında ki farklılıklara hangi bağımsız değişkenlerin neden olduğunun bulunması ile bu değişkenler için yapılabilecek iyileştirmelerin önerilmesi ve önerilen bu iyileştirmelerin uygulanması ile güvenlik bilincinin yükseltilmesi ve bireyde güvenlik farkındalığının arttırılarak kazaya uğrama ihtimalinin azaltılmasıdır.Araştırmaya konu olan Türk Eğitim Sisteminin çeşitli düzeylerindeki bireylerin güvenlik bilinçleridir. Milli eğitim sistemimizde 24 milyondan fazla öğrenci hali hazırda eğitimlerini sürdürmektedir. Araştırma sonuçlarından elde edilecek iyileştirme önerilerinin sistemde uygulanması hem 24 milyon öğrenciyi hem de bu öğrencilerin nerdeyse nüfusumuzun tamamını oluşturan yakınlarını birinci derecede ilgilendirecektir. Araştırmanın kapsamının milli eğitim sisteminin içerisinde yer alan öğrenciler olarak seçilmesi yanında araştırmanın etkisinin tüm nüfusa yayılacak olması araştırmanın önemini göstermektedir.Araştırma, eğitim sisteminde yer alan öğrencilerin anket yardımıyla güvenlik bilinçlerini ölçmeyi hedeflemektedir. Bu hedef kapsamında örneklem gruplarına uygulanacak anketin uygun istatistiksel yöntemler yardımıyla incelenmesi planlandığı için araştırma yöntemi olarak nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici araştırma tipi olarak belirlenmiştir.Anket yardımıyla elde edilen verilerin istatistiksel olarak incelenmesi sonrasında katılımcıların güvenlik bilincinin ölçülmesi ve bu bilinci etkileyen değişkenlerin tespiti ile literatürdeki benzer çalışmalardaki görüşler araştırmanın tartışma kısmında ele alınacaktırSon olarak araştırmanın sonuç bölümünde güvenlik bilincini arttırmak için iyileştirme önerilerinde bulunulacaktır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to measure the safety consciousness of individuals at different educational levels, to find out which independent variables are the cause of the differences between the safety consciousness and to suggest the improvements that can be made for these variables and to increase the safety awareness by applying these proposed improvements and to decrease the probability of accidents by increasing the safety awareness in the individual.The subject of the study is the security awareness of individuals at various levels of the Turkish Education System. More than 24 million students are currently studying in our national education system. Implementation of improvement suggestions from the research results will be of primary concern for both 24 million students and their relatives, who constitute almost the entire population. As the scope of the research is chosen as the students in the national education system, the effect of the research will be spread to the whole population and it shows the importance of the research.The research aims to measure the safety awareness of the students in the education system by means of a questionnaire. As the aim of this target is to examine the questionnaire to be applied to the sample groups with the help of appropriate statistical methods, it is determined as the descriptive research type among the quantitative research methods.After the statistical analysis of the data obtained with the help of the questionnaire, the safety awareness of the participants and the determination of the variables affecting this consciousness and the opinions in similar studies in the literature will be discussed in the discussion part of the research.Finally, in the conclusion part of the research, improvement suggestions will be made to increase the safety awareness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleFarklı eğitim düzeylerindeki bireylerde güvenlik kültürü bilinci farklılıkları
dc.title.alternativeIn different education levels differences of safety culture consciousness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-01
dc.contributor.departmentİş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSafety culture
dc.subject.ytmEducation level
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmOccupational health
dc.subject.ytmWork safety
dc.subject.ytmSafety climate
dc.subject.ytmEducation system
dc.identifier.yokid10250408
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560342
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess