Ergenlerde dijital oyun bağımlılığının anne baba tutumu ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ergenlerde dijital oyun bağımlılığın anne baba tutumu ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesidir. Dijital oyun bağımlılığı her geçen yıl özelikle ergenler üzerindeki etkisi yükselerek devam eden sorunlardan biri olarak öne çıkmaktadır. Ergenlerin kendilerini topluma ve arkadaş gruplarına kabul ettirme çabaları doğru rehberliklerle yönlendirilmezse dijital oyun bağımlılığı gibi sorunlarla karşılaşılabilmektedir. Nitekim ergenler özellikle arkadaş gruplarının tavsiyesi ya da onların beğenisi kazanma adına dijital oyunlara fazlasıyla zaman geçirebilmektedir.Bu araştırma İstanbul ilinde, 192 lise öğrencisine uygulanmıştır. Bu bağlamda Rossenberg Benlik Saygısı, Dijital Oyun Bağımlılığıi, Anne Baba tutumu ölçekleri kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlik ve geçerlik analizleri yapılarak kullanılmıştır. Bu analizler yapıldıktan toplanan veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ile benlik saygısı arasında anlamlı fark olmadığı saptanmıştır. Bununla birlikte anne baba tutumunu demokratik ve koruyucu algılayan öğrencilerin dijital oyun bağımlılğı yüksek bulunmuştur. Ayrıca katılımcıların sosyo-demografik özelliklerine göre de (cinsiyet, gelir düzeyi, kardeş sayısı) dijital oyun bağımlılığının benlik saygısına ve anne-baba tutumlarına etkisi incelenmiş, sonuç olarak bu demografik özelliklerin(yaş, cinsiyet, kardeş sayısı, gelir düzeyi) anlamlı bir değişken olarak dijital oyun bağımlılığını etkilediği görülmektedir. Bununa birlikte benlik saygılarının ve aile tutumlarının da dijital oyun bağımlılığından karşılıklı olarak etkilendiği gözlemlenmiştir. The aim of this research is to protect the relationship between parents' attitude and self-esteem. Digital gaming addiction is emerging as one of the ongoing challenges that impresses the history of adolescents, especially every year. Adolescents can be found in places such as digital game addiction if they are not guided by the right guidance to the community and groups of friends. As a matter of fact, you get more time for digital games in the stage of acquiring friends or recommending them.This study was applied to 192 high school students in Istanbul. In this context, Rossenberg Self-Esteem, Digital Game Addiction, Parental Attitude scales were used. The reliability and validity analyzes of the scales were used. The data collected from these analyzes were analyzed statistically. As a result of the study, it was found that there was no significant difference between self-esteem and digital game addiction in adolescents. However, students who perceive parental attitudes as democratic and protective have been found to have a high level of digital gaming addiction. In addition, according to the socio-demographic characteristics of the participants (gender, income level, number of siblings), the effects of digital game addiction on self-esteem and parental attitudes were investigated and as a result, these demographic characteristics (age, gender, number of siblings, income level) were It is observed that digital game affects the addiction. It was observed that self-esteem and family attitudes were mutually influenced by digital game addiction.
Collections