Show simple item record

dc.contributor.advisorEryılmaz, Gül
dc.contributor.authorDemirbozan, Nefise
dc.date.accessioned2020-12-29T09:05:04Z
dc.date.available2020-12-29T09:05:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/376766
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ergenlerde dijital oyun bağımlılığın anne baba tutumu ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesidir. Dijital oyun bağımlılığı her geçen yıl özelikle ergenler üzerindeki etkisi yükselerek devam eden sorunlardan biri olarak öne çıkmaktadır. Ergenlerin kendilerini topluma ve arkadaş gruplarına kabul ettirme çabaları doğru rehberliklerle yönlendirilmezse dijital oyun bağımlılığı gibi sorunlarla karşılaşılabilmektedir. Nitekim ergenler özellikle arkadaş gruplarının tavsiyesi ya da onların beğenisi kazanma adına dijital oyunlara fazlasıyla zaman geçirebilmektedir.Bu araştırma İstanbul ilinde, 192 lise öğrencisine uygulanmıştır. Bu bağlamda Rossenberg Benlik Saygısı, Dijital Oyun Bağımlılığıi, Anne Baba tutumu ölçekleri kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlik ve geçerlik analizleri yapılarak kullanılmıştır. Bu analizler yapıldıktan toplanan veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ile benlik saygısı arasında anlamlı fark olmadığı saptanmıştır. Bununla birlikte anne baba tutumunu demokratik ve koruyucu algılayan öğrencilerin dijital oyun bağımlılğı yüksek bulunmuştur. Ayrıca katılımcıların sosyo-demografik özelliklerine göre de (cinsiyet, gelir düzeyi, kardeş sayısı) dijital oyun bağımlılığının benlik saygısına ve anne-baba tutumlarına etkisi incelenmiş, sonuç olarak bu demografik özelliklerin(yaş, cinsiyet, kardeş sayısı, gelir düzeyi) anlamlı bir değişken olarak dijital oyun bağımlılığını etkilediği görülmektedir. Bununa birlikte benlik saygılarının ve aile tutumlarının da dijital oyun bağımlılığından karşılıklı olarak etkilendiği gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to protect the relationship between parents' attitude and self-esteem. Digital gaming addiction is emerging as one of the ongoing challenges that impresses the history of adolescents, especially every year. Adolescents can be found in places such as digital game addiction if they are not guided by the right guidance to the community and groups of friends. As a matter of fact, you get more time for digital games in the stage of acquiring friends or recommending them.This study was applied to 192 high school students in Istanbul. In this context, Rossenberg Self-Esteem, Digital Game Addiction, Parental Attitude scales were used. The reliability and validity analyzes of the scales were used. The data collected from these analyzes were analyzed statistically. As a result of the study, it was found that there was no significant difference between self-esteem and digital game addiction in adolescents. However, students who perceive parental attitudes as democratic and protective have been found to have a high level of digital gaming addiction. In addition, according to the socio-demographic characteristics of the participants (gender, income level, number of siblings), the effects of digital game addiction on self-esteem and parental attitudes were investigated and as a result, these demographic characteristics (age, gender, number of siblings, income level) were It is observed that digital game affects the addiction. It was observed that self-esteem and family attitudes were mutually influenced by digital game addiction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleErgenlerde dijital oyun bağımlılığının anne baba tutumu ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between digital playground relationship between adolescents and moments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-14
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmInternet addiction
dc.subject.ytmOnline gaming
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid10242856
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid547745
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess