Subliminal mesajlar ve algı yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya'da çeşitli iletişim yöntemlerini kullanarak insanların aklını ve davranışlarını etkileyerek ikna yöntemlerinin kullanımı tarihin çok eski yıllarına dayanmaktadır. Tarih boyunca bütün dönemler de hedef kitlenin ikna edilerek, istenilen şekilde yönlendirilmesi algı yönetimi uygulamaları ile gerçekleştirilmiştir. Günümüzde de hızla gelişen teknolojinin sayesinde her türlü bilgiye ulaşma ve bilgiyi yaymak mümkün hale gelmiştir. Bununla birlikte, yayılan bilgiden daha çok bilginin doğruluğu ve güvenilirliğinin araştırılması, sorgulanması gerekmektedir. Tarih boyunca algı yönetimi uygulamaların da subliminal mesajların kullanıldığı ve günümüze kadar da bu uygulamaların giderek yaygınlaştığı görülmektedir. Son olarak subliminal mesajlar algı yönetimine dâhil edilebilirken, algı sadece subliminal mesajlarla yönlendirilememektedir. Bu çalışmada subliminal mesajların tarihi, yapılmış olan deneyler, kullanım alanları, algının tarihi ve gelişim süreçleri, algılama sürecini etkileyen faktörler, algı yönetimi ve sosyal medya ilişkisi incelenerek açıklanmaya çalışılmış ve örneklere yer verilmiştir. The use of persuasion methods by influencing people's minds and behaviors by using various communication methods in the world dates back to very old years. Throughout history, persuasion of the target audience in all periods has been realized through perception management practices. Today, thanks to the rapidly developing technology, it has become possible to reach and spread all kinds of information it. Finally, while subliminal messages can be included in perception management, perception cannot be directed solely by subliminal messages. In this study, history of subliminal messages, experiments done, usage areas, history and development processes of perception, factors affecting perception process, relationship between perception management and social media have been tried to be explained and examples are given.
Collections