Show simple item record

dc.contributor.advisorUzbay, İsmail Tayfun
dc.contributor.authorEr, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-29T09:02:30Z
dc.date.available2020-12-29T09:02:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/376009
dc.description.abstractDünya'da çeşitli iletişim yöntemlerini kullanarak insanların aklını ve davranışlarını etkileyerek ikna yöntemlerinin kullanımı tarihin çok eski yıllarına dayanmaktadır. Tarih boyunca bütün dönemler de hedef kitlenin ikna edilerek, istenilen şekilde yönlendirilmesi algı yönetimi uygulamaları ile gerçekleştirilmiştir. Günümüzde de hızla gelişen teknolojinin sayesinde her türlü bilgiye ulaşma ve bilgiyi yaymak mümkün hale gelmiştir. Bununla birlikte, yayılan bilgiden daha çok bilginin doğruluğu ve güvenilirliğinin araştırılması, sorgulanması gerekmektedir. Tarih boyunca algı yönetimi uygulamaların da subliminal mesajların kullanıldığı ve günümüze kadar da bu uygulamaların giderek yaygınlaştığı görülmektedir. Son olarak subliminal mesajlar algı yönetimine dâhil edilebilirken, algı sadece subliminal mesajlarla yönlendirilememektedir. Bu çalışmada subliminal mesajların tarihi, yapılmış olan deneyler, kullanım alanları, algının tarihi ve gelişim süreçleri, algılama sürecini etkileyen faktörler, algı yönetimi ve sosyal medya ilişkisi incelenerek açıklanmaya çalışılmış ve örneklere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe use of persuasion methods by influencing people's minds and behaviors by using various communication methods in the world dates back to very old years. Throughout history, persuasion of the target audience in all periods has been realized through perception management practices. Today, thanks to the rapidly developing technology, it has become possible to reach and spread all kinds of information it. Finally, while subliminal messages can be included in perception management, perception cannot be directed solely by subliminal messages. In this study, history of subliminal messages, experiments done, usage areas, history and development processes of perception, factors affecting perception process, relationship between perception management and social media have been tried to be explained and examples are given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleSubliminal mesajlar ve algı yönetimi
dc.title.alternativeSubliminal messages and perception management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentNöropazarlama Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10278040
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583688
dc.description.pages41
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess