Tüketici davranışlarını ve satın-alma eğilimlerini etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde tüketiciler herhangi bir ürün veya hizmet için satın alma yapacakları zaman karşılarına birçok alternatif çıkmakta ve üretici veya hizmet sağlayıcılar tüketicilerin kendi ürün veya hizmetlerini seçmeleri için birçok pazarlama faaliyeti sunmaktadır. Tüketiciler farkında olarak ya da olmayarak gün içinde binlerce reklama maruz kalmakta, firmalar tüketicilerin bilincinde belli bir yer edilebilmek adına büyük paralar harcamaktadır. Firmalar tüketicilerin satın alma eğilimlerini anlayabilmek adına yaptığı araştırmaların yanında, tüketicinin taleplerine hitap edebilmek adına her gün yeri ürün veya hizmet geliştirmekte, bunlar için uzun mesailer harcamaktadır.Bu tezde tüketici satınalma davranışlarını etkileyen faktörler ve iktisat biliminde insanların rasyonel davranış sergilediği yaklamı üzerine durulmuştur. Tüketici istek ve arzularını yerine getirebilmek için sadece rasyonel kararlar almamakta, birçok faktör satınalma eğilimini değiştirmektedir. Satınalmanın gerçekleştirdiği duygu durumu, bulunduğu sosyal çevre, gelir düzeyi gibi birçok etmen davranışlarını etkilemekte ve tüketici çoğu durumda bunun farkında olmamaktadır. Bu tezde, detaylı olarak tüketici davranışlarını etkileyen faktörler incelenmiş ve davranışşal iktisatın doğuşuna neden olan sebepler değerlendirilmiştir. Nowadays, consumer are faced with many alternatives when they purchase for any product or service, and manufacturers or service providers offer many marketing activities for consumers to choose their own products or services. Consumers are exposed to thousands of advertisements during the day, whether they are aware or not, and companies spend millions of euros in order to gain a certain place in consumer awareness. In addition to the researches carried out in order to understand purchasing tendencies of consumers, companies develop products or services on a daily basis in order to address the demands of the consumers and spend long shifts for themç.In this thesis, the factors affecting consumer purchasing behaviors and the rational behavior of people in economic science are emphasized. The consumer does not only make rational decisions to fulfill his wishes and desires, but many factors change the purchasing tendency. Many factors, such as mood, social environement and income level of the purchase affect the behaviors and the consumer is not aware of this in the most cases. In this thesis, the factors that affect consumer behaviors are examined in detail and the causes of the emergence of behavioral economics are examined.
Collections