Show simple item record

dc.contributor.advisorUzbay, İsmail Tayfun
dc.contributor.authorDüşünmez, Zafer
dc.date.accessioned2020-12-29T09:02:08Z
dc.date.available2020-12-29T09:02:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375893
dc.description.abstractGünümüzde tüketiciler herhangi bir ürün veya hizmet için satın alma yapacakları zaman karşılarına birçok alternatif çıkmakta ve üretici veya hizmet sağlayıcılar tüketicilerin kendi ürün veya hizmetlerini seçmeleri için birçok pazarlama faaliyeti sunmaktadır. Tüketiciler farkında olarak ya da olmayarak gün içinde binlerce reklama maruz kalmakta, firmalar tüketicilerin bilincinde belli bir yer edilebilmek adına büyük paralar harcamaktadır. Firmalar tüketicilerin satın alma eğilimlerini anlayabilmek adına yaptığı araştırmaların yanında, tüketicinin taleplerine hitap edebilmek adına her gün yeri ürün veya hizmet geliştirmekte, bunlar için uzun mesailer harcamaktadır.Bu tezde tüketici satınalma davranışlarını etkileyen faktörler ve iktisat biliminde insanların rasyonel davranış sergilediği yaklamı üzerine durulmuştur. Tüketici istek ve arzularını yerine getirebilmek için sadece rasyonel kararlar almamakta, birçok faktör satınalma eğilimini değiştirmektedir. Satınalmanın gerçekleştirdiği duygu durumu, bulunduğu sosyal çevre, gelir düzeyi gibi birçok etmen davranışlarını etkilemekte ve tüketici çoğu durumda bunun farkında olmamaktadır. Bu tezde, detaylı olarak tüketici davranışlarını etkileyen faktörler incelenmiş ve davranışşal iktisatın doğuşuna neden olan sebepler değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractNowadays, consumer are faced with many alternatives when they purchase for any product or service, and manufacturers or service providers offer many marketing activities for consumers to choose their own products or services. Consumers are exposed to thousands of advertisements during the day, whether they are aware or not, and companies spend millions of euros in order to gain a certain place in consumer awareness. In addition to the researches carried out in order to understand purchasing tendencies of consumers, companies develop products or services on a daily basis in order to address the demands of the consumers and spend long shifts for themç.In this thesis, the factors affecting consumer purchasing behaviors and the rational behavior of people in economic science are emphasized. The consumer does not only make rational decisions to fulfill his wishes and desires, but many factors change the purchasing tendency. Many factors, such as mood, social environement and income level of the purchase affect the behaviors and the consumer is not aware of this in the most cases. In this thesis, the factors that affect consumer behaviors are examined in detail and the causes of the emergence of behavioral economics are examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTüketici davranışlarını ve satın-alma eğilimlerini etkileyen faktörler
dc.title.alternativeFactors affecting consumer buying behaviour
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentNöropazarlama Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10278036
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583685
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess