Öğretmen başarısına etkisi açısından performans değerlendirmesi: Çeşme ilçesi okulları performans araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın konusunu Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin performanslarının değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı; performans değerlendirme uygulamasını tarihsel sürecinde inceleyerek, uygulamanın ülkemizde yürürlüğe konulmak istenmesinin nedenlerini ortaya koymak; uygulamanın öğretmen başarısını nasıl etkileyeceğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. İzmir ilinin Çeşme ilçesindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenler arasından seçilen bir grup öğretmenin bu konudaki görüşleri, nitel araştırma yöntemi kullanılarak elde edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veri toplanmış olup, verilerin analiz edilmesi sonucunda; katılımcıların, öğretmenlerin performanslarının değerlendirilmesinin, onların başarılarını olumlu etkileyeceği yönünde görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Katılımcılar; performans değerlendirmenin, öğretmenlerin cezalandırılması ya da onların iş güvencesinden yoksun bırakılması gibi yaptırımlar yerine; onların geliştirilmesi gereken yönlerinin belirlenmesi ile özlük haklarında iyileştirmeler ve ödüllendirme gibi, onları olumlu yönde güdüleyecek şekilde kullanılması gerektiğini düşünmektedirler. This study covers the appraisal of teacher performances in the Ministry of Education. The object of the study is; to reveal the reasons why this implementation is desired to be put into effect by analyzing the performance appraisal implementation in historical process, and to determine the teacher views regarding how this implementation is going to have an effect on the teacher accomplishment. The related-views of a group of teachers selected from colleagues working on primary and secondary education schools of Çeşme in İzmir have been attempted to be obtained by means of qualitative research. With this aim, data have been collected using semi-structured interview form. As a result of the analysis of the given data, participants have been deduced to have the idea that the appraisal of the teacher performances is going to have favorable influence on their accomplishments. Participants reflect that the performance appraisal ought to be applied in a way to motivate them such as defining their must-be-developed qualities, improving their personal benefits and rewarding rather than as enforcements such as charging teachers or depriving teachers of employment warranty.
Collections