Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgin, Kamil Ufuk
dc.contributor.authorAği, Suat
dc.date.accessioned2020-12-29T09:01:53Z
dc.date.available2020-12-29T09:01:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375814
dc.description.abstractBu çalışmanın konusunu Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin performanslarının değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı; performans değerlendirme uygulamasını tarihsel sürecinde inceleyerek, uygulamanın ülkemizde yürürlüğe konulmak istenmesinin nedenlerini ortaya koymak; uygulamanın öğretmen başarısını nasıl etkileyeceğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. İzmir ilinin Çeşme ilçesindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenler arasından seçilen bir grup öğretmenin bu konudaki görüşleri, nitel araştırma yöntemi kullanılarak elde edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veri toplanmış olup, verilerin analiz edilmesi sonucunda; katılımcıların, öğretmenlerin performanslarının değerlendirilmesinin, onların başarılarını olumlu etkileyeceği yönünde görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Katılımcılar; performans değerlendirmenin, öğretmenlerin cezalandırılması ya da onların iş güvencesinden yoksun bırakılması gibi yaptırımlar yerine; onların geliştirilmesi gereken yönlerinin belirlenmesi ile özlük haklarında iyileştirmeler ve ödüllendirme gibi, onları olumlu yönde güdüleyecek şekilde kullanılması gerektiğini düşünmektedirler.
dc.description.abstractThis study covers the appraisal of teacher performances in the Ministry of Education. The object of the study is; to reveal the reasons why this implementation is desired to be put into effect by analyzing the performance appraisal implementation in historical process, and to determine the teacher views regarding how this implementation is going to have an effect on the teacher accomplishment. The related-views of a group of teachers selected from colleagues working on primary and secondary education schools of Çeşme in İzmir have been attempted to be obtained by means of qualitative research. With this aim, data have been collected using semi-structured interview form. As a result of the analysis of the given data, participants have been deduced to have the idea that the appraisal of the teacher performances is going to have favorable influence on their accomplishments. Participants reflect that the performance appraisal ought to be applied in a way to motivate them such as defining their must-be-developed qualities, improving their personal benefits and rewarding rather than as enforcements such as charging teachers or depriving teachers of employment warranty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleÖğretmen başarısına etkisi açısından performans değerlendirmesi: Çeşme ilçesi okulları performans araştırması
dc.title.alternativePerformance appraisal in terms of its effect on teacher accomplishment: Performance research in schools of Çeşme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentAmme İdaresi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGovernment capitalism
dc.subject.ytmIndustrial capitalism
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytm360 degree performance appraisal system
dc.subject.ytmPersonnel evaluation
dc.subject.ytmTeacher evaluation model
dc.subject.ytmTeacher success
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmnull
dc.identifier.yokid10316324
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607687
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineKamu Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess