İhracatçı firmaların küresel pazarlarda uyguladığı markalama stratejilerinin belirlenmesi; Ankara mobilya sanayi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla yükselen bir sektör haline gelen mobilya sanayi, rakiplerinin arasından sıyrılması ve farkındalık yaratarak daha fazla tercih edilir olabilmesi için markalaşmak zorundadır. Mobilya firmalarının küresel pazarlarda uyguladığı markalama stratejilerini belirlemek amacıyla hazırlanan bu tez çalışmasında, mobilya sektörü üzerine ihracat yapan firmalar ile ilgili genel bir marka strateji haritası oluşturulmuş, devletin markalama konusunda verdiği teşvikler incelenmiş ve markalama konusunda ortaya çıkabilecek sorunlar belirlenmiştir. Bu kapsamda, Ankara'da mobilya ihracatı yapan 115 firmaya yüz yüze anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Sonuçta, ankete katılan mobilya firmalarının büyük çoğunluğunun marka genişleme stratejisi kullandığı, teşviklerin yeteri kadar firmayı kapsamadığı son olarak ise markalama konusunda ortaya çıkan en büyük sorunun firmaların kurumsallaşamaması olduğu belirlenmiştir. The furniture industry, which has become a rapidly rising sector, has to brand in order to stand out from its competitors and to become more preferable by creating awareness. In this thesis, which aims to determine the branding strategies applied by furniture companies in global markets, a general brand strategy map has been created for the exporters of furniture sector, the incentives given by the government about branding were examined and problems that might arise in marking were determined. In this context, data were collected by using face-to-face survey technique with 115 firms exporting furniture in Ankara. As a result, it was determined that the majority of the furniture companies surveyed used a brand expansion strategy and the incentives did not cover enough firms and finally, the main problem in the field of branding was found to be non-institutionalization of companies.
Collections