Show simple item record

dc.contributor.advisorSüer, İrfan
dc.contributor.authorAksoy, Ensar Emre
dc.date.accessioned2020-12-29T09:01:02Z
dc.date.available2020-12-29T09:01:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375556
dc.description.abstractHızla yükselen bir sektör haline gelen mobilya sanayi, rakiplerinin arasından sıyrılması ve farkındalık yaratarak daha fazla tercih edilir olabilmesi için markalaşmak zorundadır. Mobilya firmalarının küresel pazarlarda uyguladığı markalama stratejilerini belirlemek amacıyla hazırlanan bu tez çalışmasında, mobilya sektörü üzerine ihracat yapan firmalar ile ilgili genel bir marka strateji haritası oluşturulmuş, devletin markalama konusunda verdiği teşvikler incelenmiş ve markalama konusunda ortaya çıkabilecek sorunlar belirlenmiştir. Bu kapsamda, Ankara'da mobilya ihracatı yapan 115 firmaya yüz yüze anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Sonuçta, ankete katılan mobilya firmalarının büyük çoğunluğunun marka genişleme stratejisi kullandığı, teşviklerin yeteri kadar firmayı kapsamadığı son olarak ise markalama konusunda ortaya çıkan en büyük sorunun firmaların kurumsallaşamaması olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe furniture industry, which has become a rapidly rising sector, has to brand in order to stand out from its competitors and to become more preferable by creating awareness. In this thesis, which aims to determine the branding strategies applied by furniture companies in global markets, a general brand strategy map has been created for the exporters of furniture sector, the incentives given by the government about branding were examined and problems that might arise in marking were determined. In this context, data were collected by using face-to-face survey technique with 115 firms exporting furniture in Ankara. As a result, it was determined that the majority of the furniture companies surveyed used a brand expansion strategy and the incentives did not cover enough firms and finally, the main problem in the field of branding was found to be non-institutionalization of companies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİhracatçı firmaların küresel pazarlarda uyguladığı markalama stratejilerinin belirlenmesi; Ankara mobilya sanayi örneği
dc.title.alternativeDetermination of marketing strategies applied by exporters in global markets; example of Ankara furniture industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-23
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10230570
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid646838
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineUluslararası İşletmecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess