Kadın girişimcilerin girişimcilik niyetleri ile kendine güven ilişkisinin belirlenmesi: Yiyecek içecek sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren kadın girişimcilerin girişimcilik niyetleri ile kendine güvenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmanın evreni; Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde KOSGEB'den destek alarak yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren 528 kadın girişimciden oluşmaktadır. Evren içinden alınan örneklem ile 183 kadın girişimciye anket uygulanmıştır Araştırma sonuçlarına göre, kadın girişimcilerin kendine güvenleri ile girişimcilik niyetleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır. Yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösteren kadın girişimcilerin profilini ortaya çıkarmasının yanı sıra alan yazına da katkı sağlayacağı düşünülmektedir The aim of the study is determinig the women entrepreneurs entrepreneurial intent and its relations with self-confidence in food and beverage sector. The universe of this study is 528 women entrepreneurs operating in the food and beverage sector with the support of KOSGEB in Ankara, Istanbul and Izmir. A questionnaire was applied to 183 women entrepreneurs with the sample taken from the universe. According to the results of the research, it is found out that there is a statistically significant and positive relationship between self-confidence of women entrepreneurs and entrepreneurial intentions. In addition to revealing the profile of women entrepreneurs operating in the food and beverage sector, it is expected to contribute to the literature.
Collections