Show simple item record

dc.contributor.advisorKonaklıoğlu, Ece
dc.contributor.authorAkca, Çağla
dc.date.accessioned2020-12-29T09:00:51Z
dc.date.available2020-12-29T09:00:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375500
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren kadın girişimcilerin girişimcilik niyetleri ile kendine güvenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmanın evreni; Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde KOSGEB'den destek alarak yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren 528 kadın girişimciden oluşmaktadır. Evren içinden alınan örneklem ile 183 kadın girişimciye anket uygulanmıştır Araştırma sonuçlarına göre, kadın girişimcilerin kendine güvenleri ile girişimcilik niyetleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır. Yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösteren kadın girişimcilerin profilini ortaya çıkarmasının yanı sıra alan yazına da katkı sağlayacağı düşünülmektedir
dc.description.abstractThe aim of the study is determinig the women entrepreneurs entrepreneurial intent and its relations with self-confidence in food and beverage sector. The universe of this study is 528 women entrepreneurs operating in the food and beverage sector with the support of KOSGEB in Ankara, Istanbul and Izmir. A questionnaire was applied to 183 women entrepreneurs with the sample taken from the universe. According to the results of the research, it is found out that there is a statistically significant and positive relationship between self-confidence of women entrepreneurs and entrepreneurial intentions. In addition to revealing the profile of women entrepreneurs operating in the food and beverage sector, it is expected to contribute to the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleKadın girişimcilerin girişimcilik niyetleri ile kendine güven ilişkisinin belirlenmesi: Yiyecek içecek sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeDetermining the women entrepreneurs entrepreneurial intent and its relations with self-confidence: A research of food and beverage sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10233312
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578317
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess