Resim zihin ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez temel olarak üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm zihin ve gerçeklik kavramlarına açıklık getirmek adına zihin felsefesi ile başlamaktadır. Zihin felsefesi altı bölümde anlatılmaktadır. Bunlar ontolojik sorun, semantik sorun, epistomolojik (bilgibilim) sorun, yöntembilimsel sorun, yapay zeka ve nöro-felsefedir. İkinci bölümde ise gerçeklik, zihin ve resim arasındaki ilişki mağara döneminden günümüze kadar sanatçılardan resim örnekleri ile incelenmektedir. Mağara resimleri, Hieronymus Bosh, Leonardo da Vinci, Michelangelo Merisi da Caravaggio, Paul Klee, Marcel Duchamp, Rene Magritte, Jockson Pollock, Gerhard Richter, Frank Stella, Chuck Close resimleri bu örneklerdendir. Aynı zamanda bu bölümde, teze konu olan resimlere zihin felsefesinin altı başlığı altında bakılabilir mi diye küçük sorgulamalar yer almaktadır. Son bölümde de konuyla ilgili yapılan uygulamaların süreçleri işlenmektedir. Uygulamalar boya resimleri ve fotoğraflardan oluşmaktadır. Son bölüm ile ilk iki bölüm arasında çalışmanın bağlamına uygun biçimde kesişen kümeler oluşturulmaya çalışılmaktadır. This thesis is composed of three chapters: first chapter begins with the philosophy of the mind in order to clarify the concepts of mind and reality. The philosophy of mind is explained under six headings: ontological problem, semantic problem, epistemological problem, methodological problem, artificial intelligence and neuro-philosophy. The second chapter analyzes the relationship between reality, mind and art with sample paintings by artist from the cave age to contemporary period –namely, paintings by anonymous cave artists, Hieronymus Bosh, Leonardo da Vinci, Michelangelo Merisi da Caravaggio, Paul Klee, Marcel Duchamp, Rene Magritte, Jackson Pollock, Gerhard Richter, Frank Stella and Chuck Close. Also, this chapter inquires whether it is possible to analyze the paintings that are the subject of this thesis under the philosophy of mind. The last chapter discusses the processes of the applications in painting and photography under this subject. The last chapter attempts to create intersection sets of the first two chapters within the scope of this thesis.
Collections