Show simple item record

dc.contributor.advisorİlkyaz, Atila
dc.contributor.authorAçar, Başak
dc.date.accessioned2020-12-29T08:58:40Z
dc.date.available2020-12-29T08:58:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375023
dc.description.abstractTez temel olarak üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm zihin ve gerçeklik kavramlarına açıklık getirmek adına zihin felsefesi ile başlamaktadır. Zihin felsefesi altı bölümde anlatılmaktadır. Bunlar ontolojik sorun, semantik sorun, epistomolojik (bilgibilim) sorun, yöntembilimsel sorun, yapay zeka ve nöro-felsefedir. İkinci bölümde ise gerçeklik, zihin ve resim arasındaki ilişki mağara döneminden günümüze kadar sanatçılardan resim örnekleri ile incelenmektedir. Mağara resimleri, Hieronymus Bosh, Leonardo da Vinci, Michelangelo Merisi da Caravaggio, Paul Klee, Marcel Duchamp, Rene Magritte, Jockson Pollock, Gerhard Richter, Frank Stella, Chuck Close resimleri bu örneklerdendir. Aynı zamanda bu bölümde, teze konu olan resimlere zihin felsefesinin altı başlığı altında bakılabilir mi diye küçük sorgulamalar yer almaktadır. Son bölümde de konuyla ilgili yapılan uygulamaların süreçleri işlenmektedir. Uygulamalar boya resimleri ve fotoğraflardan oluşmaktadır. Son bölüm ile ilk iki bölüm arasında çalışmanın bağlamına uygun biçimde kesişen kümeler oluşturulmaya çalışılmaktadır.
dc.description.abstractThis thesis is composed of three chapters: first chapter begins with the philosophy of the mind in order to clarify the concepts of mind and reality. The philosophy of mind is explained under six headings: ontological problem, semantic problem, epistemological problem, methodological problem, artificial intelligence and neuro-philosophy. The second chapter analyzes the relationship between reality, mind and art with sample paintings by artist from the cave age to contemporary period –namely, paintings by anonymous cave artists, Hieronymus Bosh, Leonardo da Vinci, Michelangelo Merisi da Caravaggio, Paul Klee, Marcel Duchamp, Rene Magritte, Jackson Pollock, Gerhard Richter, Frank Stella and Chuck Close. Also, this chapter inquires whether it is possible to analyze the paintings that are the subject of this thesis under the philosophy of mind. The last chapter discusses the processes of the applications in painting and photography under this subject. The last chapter attempts to create intersection sets of the first two chapters within the scope of this thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResim zihin ilişkisi
dc.title.alternativeRelationship between mind and painting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10290803
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589418
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess