İlköğretim müfettişlerinin teftiş sorunları; (Ankara ili örneği)
dc.contributor.advisor | Aytekin, Halil | |
dc.contributor.author | Terzi, Ali Riza | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:54Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374861 | |
dc.description.abstract | İlköğretim müfettişlerinin çalıştıkları örgüt yapısı, yönetici ve öğretmen davranışları ile teftiş sürecinin değerlendirme boyutunda karşılaştıkları sorunların neler olduğunun belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın alt problemlerini; ilköğretim müfettişlerinin çalıştıkları örgüt yapısı, yönetici ve öğretmen davranışları ile teftiş sürecinin değerlendirme boyutundaki sorunlarına ilişkin algılan arasında müfettişlik için hizmet öncesi alınan eğitim ve kıdem açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Konu ile ilgili alan yazın taranmış mevcut sorunlara ilişkin müfettiş görüşleri geliştirilen anket ile belirlenmiştir. Araştırma evreni olarak Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğünde 1995- 1996 öğretim yılında çalışan ilköğretim müfettişleri alınmıştır. Araştırma, evrenin tümü üzerinde yapılmış, 102 ilköğretim müfettişine anket uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin istatistiksel analizde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, variyans analizi ve scheffe testi kullanılmıştır. Hesaplamalar bilgisayarda SPSS paket programı kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir. 1- İlköğretim müfettişleri, yetkilerini ve yetkileri ile sorumluluklarının denkliğini yetersiz bulmaktadır. 2- İlköğretim müfettişleri, görevleri ile ilgili kararlara katılmadıkları, yaptıkları önerilerin uygulamaya konulmadığı ve önerilerinin sonuçlarından kendilerine bilgi verilmediği görüşündedir. 3- İlköğretim müfettişleri, profesyonel gelişmelerini sağlayıcı imkanlardan yoksun oldukları, 4- Örgüt içi iletişimin iyi çalışmadığı, 5- Tarafsızlıklarını etkileyecek derecede yönlendirmelerle karşılaşmadıkları, 6- Göreve dönük ihtiyaçlarının karşılanmadığı görüşündedir. 7- İlköğretim müfettişleri, branş öğretmenleri ile ilgili çok, sınıf öğretmenleri ve okul yöneticileri ile ilgili olarak orta derecede sorunlarla karşılaşmaktadır. 8- İlköğretim müfettişleri orta derecede başarılı bir değerlendirme yapabildikleri görüşündedir. 9- Müfettişler arasında orta derecede uygulama birliği vardır. Araştırmacı, bu araştırma bulgularının ilköğretim müfettişliğinin mevcut durumunun değerlendirmesine yardımcı olacağım ümit etmektedir. | |
dc.description.abstract | The purpose öf this research is to identify supervisors' problems related with organizational structure, administrator and teacher behavior evaluation of teacher work. The specific goal of this study is to find there any significant difference among supervisors based on the kind of training they receive, and their tenure in perceving the problem related with organizational structure, administrators and teacher behavior and evaluation of teacher work. This research emloys a survey metod. Based on the literature on supervision questionnaire has been developed to collect supervisor views on present problem. The data has been gathered from 102 supervisor who worked as primary school supervisors in Ankara in 1 996. As statistical procedure Analysis variance, Scheffe tests have been used. Frequencies, percentaqes, means were also being used to Analysis data. All statistical procedures has been done with computer. The finding of this study can be summarized as following: 1- Supervisors think that the authority given to them is not enough to fullfill the responsibilities they have. 2- According to supervisors; (a) they do not have enough decision making power in matters related to their job. (b) their recommendations are not being implemented (c) they are not being informed about the results of their suggestion. 3- Supervisors belive that they do not have professional development opportunities, 4- According to supervisors; organizational communication channels are not working effectively, 5- Supervisors think that they are not influenced to at degree that they behave impartial in evaluating teacher work. 6- Supervisors think that their needs to do an effective work are not being met. 7- Supervisors think that they encounter most problem with branch teacher. 8- İn evaluating teachers supervisors think that they are moderately succesfull. 9- Supervisors think that they do not have a widely accepted way of practicing supervision. The researcher hopes that the finding of this study helps to evaluate the current situation of primary school supervisors. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim müfettişlerinin teftiş sorunları; (Ankara ili örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Ankara | |
dc.identifier.yokid | 52477 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 52477 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |