Ilkokullarda öğretmen teftişinin değerlendirilmesi(Erzurum ili örneği)
dc.contributor.advisor | Aytekin, Halil | |
dc.contributor.author | Akan, Durdaği | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:42Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2020-09-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374801 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda öğretmen teftişinin, ilköğretimmüfettişlerince ne derecede gerçekleştirildiğini belirlemek, beklentileri ortayakoymak ve teftiş sisteminin gelişmesine katkıda bulunmaktır.Araştırmanın evrenini, Erzurum ilinde görevli 47 ilköğretim müfettişiile 1122 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Müfettişlerden örneklem alınmazken,öğretmenlerden örneklem alınmıştır. Araştırmanın verileri, 44 müfettiş ile 220öğretmenin konuyla ilgili görüşlerinden elde edilmiştir.Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen anketkullanılmıştır. Anketin birinci kısmında grupların nitelikleri, ikinci kısmındaöğretmen teftişine ilişkin müfettiş davranışlarını içeren 50 maddelik soru,üçüncü kısmında ise, açık uçlu bir soru yer almıştır.Ankette beşli derecelendirme ölçeği kullanılmış, grup görüşlerininbelirlenmesinde frekans, yüzde ve ağırlıklı aritmetik ortalama hesaplarındanyararlanılmış, grupların görüşleri arasında farkın araştırılmasında ise, x2 (KiKare) homojenlik testi ile eşlenik çiftlere uygulanan t testi uygulanmıştır.Uygulanan testlerde de anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.Araştırmada 3 alt probleme cevap aranmıştır.Birinci alt probleme ilişkin verilere göre; müfettişler, ilkokullardaöğretmen teftişinin amaçlar, ilkeler ve esaslar bakımından da `çok` derecedegerçekleştirildiğine inanmaktadırlar.4İkinci alt probleme ilişkin verilere göre; öğretmenler, ilkokullardaöğretmen teftişinin amaçlar bakımından `az`, ilkeler ve esaslar bakımından ise`orta` derecede gerçekleştiğini düşünmektedirler.Üçüncü alt probleme ilişkin verilere göre; ilkokullardaki öğretmenteftişinde amaçlar, ilkeler ve esaslar bakımından müfettiş ve öğretmen algılarıarasında `çok çok anlamlı` fark vardır.Araştırmanın son kısmında elde edilen verilere dayalı olarak sonuç veöneriler yer almıştır. | |
dc.description.abstract | The purposes of this study are to determine the level of inspection ofteachers in primary schools by primary education inspectors, to expectationsrelated to the subject, and to contribute to the improvement of the inspectionsystem.The population of the study covers 47 primary education inspectors and1122 primary school teachers in Erzurum. The data used in the study wereobtained via a questionnaire applied by the researcher to almost all theinspectors (44) and 220 teachers selected as a sample.The questionnaire consists of 3 parts. In the first part there are somequestions to obtain information about the characteristics of the sample groupswhile 50 questions related to the inspectors' behaviors concerning theinspection of the teachers are included in the second part. In the last part of thequestionnaire there is one openend question.While a five-point scale was used in the questionnaire, the calculationssuch as frequency, percentage, and weighted arithmetic mean were utilized todetermine the views of the groups. Furthermore, x2 (chi square) homogenitytest and t test for each of which the significance level, α, was accepted as 0.05(α=0.05) were fulfilled to explore the difference between the views of thegroups.The study also tries to solve 3 sub-problems. According to the datarelated to the first sub-problem thi inspectors believe that in terms of aims,principles, and bases the inspection of the teachers in primary scholls is carriedout in `very often` level.6On the other hand, according to the data related to the second subproblem the teachers believe that the fulfillment of the inspection of theteachers in primary schools is in `few often` level in terms of aims and in`middle often` level in terms of principles and bases.In addition, there is a `very very significant` difference between theperceptions of the inspectors and the teachers in terms of aims, principles, andbases.Conclusion and suggestions based on findings obtained take place in thelast part of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ilkokullarda öğretmen teftişinin değerlendirilmesi(Erzurum ili örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-29 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10321258 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 603974 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |