dc.contributor.advisor | Türkmen, Bekir | |
dc.contributor.author | Korkmaz, İsa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:42Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374798 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, müfettişlerin, yönetici teftişindeki yeterlilik düzeyleri müdür görüşleri alınarak belirlenmesi, yönetici teftişi ile ilgili var olan durumun ortaya konulması, yönetici teftişinin daha nesnel, objektif ve bilimsel olarak yerine getirilmesi için öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır. 1) Müfettişlerin yönetici teftişi ile ilgili `fiziki durum` alanındaki yeterliliklerine ilişkin okul müdürlerinin görüşleri nelerdir? 2) Müfettişlerin, yönetici teftişi ile ilgili `eğitim-öğretim işleri` denetim alanındaki teftişlerinin yeterliliklerine ilişkin okul müdürlerinin görüşleri nelerdir? 3) Müfettişlerin, yönetici teftişi ile ilgili `yönetim işleri` denetim alanındaki teftişlerinin yeterliliklerine ilişkin okul müdürlerinin görüşleri nelerdir? 4) Müfettişlerin, yönetici teftişi ile ilgili `büro işleri` denetim alanındaki teftişlerinin yeterliliklerine ilişkin okul müdürlerinin görüşleri nelerdir? 5) Okul müdürlerinin; cinsiyetleri, branşları, öğrenim durumları, mesleki ve yöneticilik kıdemleri ile müfettişlerin, denetim alanlarındaki teftişlerinin yeterliliklerine ilişkin okul müdürlerinin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var mıdır?ii Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evreni Ankara ili, Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisindeki sekiz merkez ilçede (Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Mamak, Keçiören, Sincan ve Yenimahalle ilçeleri) bulunan, 1996-1997 öğretim yılında eğitim-öğretime açık ilköğretim okulları ve bu okullarda görev yapan okul müdürleri oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde kişisel bilgiler, ikinci bölümünde müfettişlerin, `Yönetici Teftişi`nin denetim alanlarını oluşturan davranışlar yer almaktadır. Anket yoluyla toplanan veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS (Statistical Pockage for Social Sciences) istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin istatiksel çözümleri için-, frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, `t` testi ve tek yönlü varyans analizi ile ortalamalar arasında grupları karşılaştırma teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şunlardır: İlköğretim müfettişleri `Yönetici Teftişi` ile ilgili fiziki durum, eğitim-öğretim işleri, yönetim işleri ve büro işleri denetim alanlarındaki teftişlerini tam olarak yerine getiremedikleri, yönetici teftişlerinde tam yeterli olmadıkları sonucuna varılmıştır. Okul müdürlerinin; cinsiyetleri, branşları, öğrenim durumları, mesleki ve yöneticilik kıdemlerine ile müfettişlerin yönetici teftişi denetim alanlarındaki yeterliliklerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Böylece; ilköğretim müfettişlerinin yönetici teftişini tam olarak gerçekleştirmede yeterli olmadıkları, müdürlerin çalışmalarını objektif nesnel ve bilimsel ölçütlerle ortaya koyamadıkları sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | Ill ABSTRACT In this research, it is aimed to determine what is the level of qualification of inspectors in managers inspections by taking directors (adequacy) sights (opinions), to display the existing situation of managers inspections, to develop suggestions in order to carry out managers inspections more objectively and scientifically. The answers these questions were searched in the survey 1) What are the primary education directors opinions about the adequacy of inspectors inspections of managers in the area of physical situation inspection 2) What are the primary education directors opinions about the adequacy of inspectors' inspections of managers in the area of inspection related with education-instruction? 3) What are the primary education directors opinions about the adequacy of inspectors' inspections of managers in the inspection field of management jobs? 4) What are the primary education directors' opinions about the adequacy of inspectors' inspections in the inspection area of office jobs? 5) Is there any significant difference between the education directors' opinions about the adequacy of inspectors in the managers' inspection control areas according to their sexuality's fields of work, education levels, professional an management seniority's? In this research, scan model was used. Population of this research consists of primary education schools that will be open for educating instructing in 1996-1997 educational year and school directors who do their duties at these primary educationiv schools (which are) in the eight control administrative districts (Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Mamak, Keçiören, Sincan, Yenimahalle administrative, districts) which area in the borders of municipality of Ankara two-sectioned questionnaire was used as an instrument for collecting information. Personal information is involved in the first section of questionnaire and behaviors of director that form the area of inspection is involved in the second section of questionnaire. Data that were gathered via (by means of ) questionnaire were analysed by using computers and SPSS (Statical Pockage for Social Sciences) statistical programme. For statistical analyzing of data frequency and percentage (relative frequency) mean, standard deviation, t test, one-sided variance analysis and comparison of groups between means were used. Results that were obtained from research are these; It was seen that primary education inspectors don't do their inspections well enough in physical situation area, in education-instruction area, in management jobs area and m office jobs area, and they are not qualified in managers inspections. It is seem that there is no significant difference between the school directors opinions about the adequacy of inspectors in inspecting directors in inspection areas according to their sexies, branches, education levels, professional and administration senioritis. So. it is concluded that primary education inspectors are not qualified enough in succeeding the inspections of directors and directors don't do their works according to objective and scientific criteria's. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu müdürlerinin, müfettişlerin yönetici teftiş ve değerlendirme etkinliklerine ilişkin görüşleri (Ankara ili örneği) | |
dc.title.alternative | Inspection manager and appraise of inspektors activity concerning primary educations directors opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 73839 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 73839 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |