Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Mehmet
dc.contributor.authorEsirgemez, Çiğil
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:40Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:40Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374792
dc.description.abstractÖZET Şekil verme işlem sürecinin derse dikkat süresini artırmaya etkisi (Otistik çocuklar örneği) adlı bu çalışmanın genel amacı şekil verme işlem sürecinin derse dikkat süresini artırmaya olan (Türkçe dersinde resimli kart lara bakma dikkat süresi, Resim-iş dersinde bir etkinlikle meşgul olma dikkat süresi) etkisini araştırmaktır. Araştırmaya otistik çocuklara eğitim veren bir kurumun dört kişilik özbakım sınıfından iki otistik çocuk dahil edilmiştir. A- raştırma tek denekli deneysel desenlerden A-B-A-B yöntemiyle desenlenmiştir. Veriler grafiksel analiz yöntemi yoluyla analiz edilmiştir. İki gözlemci tarafından kayıt edilen araştırmanın verilerinin güvenilirlik katsayısı bir no'lu denek için % 99, iki no'lu denek için % 98' dir. Araştırmanın bulgula rı şekil verme işlem sürecine yer vermenin çocukların derse dikkat süresini artırdığı sonucunu göstermektedir. Şekil verme işlem sürecine son verilerek olağan koşullardaki sınıf ortamına geri dönüldüğünde ise çocukların derse dikkat sürelerinde yeniden bir azalma olmuştur. Bu da şekil verme işlem sü recinin derse dikkat süresini artırmada etkili olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractSUMMARY Purpose of this research which called ` The Effect Of Shaping Procedures in Increasing the Attention Behavior in The Lessons ` is to investigate the effects of shaping in increasing the attention behavior of looking at the pictures and keeping busy with an activity for autistic children who are enrolled autistic children center in Ankara. A single subject study was conducted to analyze the effectiveness of shaping in increasing the attention behavior of looking at the pictures and keeping busy with an activity. Two autistic children were subjects in the research who are enrolled autistic children center in the Ankara. Data were analyzed by using graphical analyses. The reliability of two observers recording of the attention behavior is % 99 for one subject and % 98 for the secand subject. Results of the research has showed that using the shaping procedures for autistics children increases the attention behavior, after leaving the shaping procedures a reducing has been seen in attention behavior. This proves that shaping procedures is effective in increasing the attention behavior in the lessons. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleŞekil verme işlem süresinin derse dikkat süresini arttırmaya etkililiği (otistik çocuklar örneği)
dc.title.alternativeThe Effects of shaping procedures in increasing the attention behavior to the lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBehaviour development
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmMorphology
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmShaping methods
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmAttention
dc.identifier.yokid87590
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87590
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess