Şekil verme işlem süresinin derse dikkat süresini arttırmaya etkililiği (otistik çocuklar örneği)
dc.contributor.advisor | Özyürek, Mehmet | |
dc.contributor.author | Esirgemez, Çiğil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:40Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374792 | |
dc.description.abstract | ÖZET Şekil verme işlem sürecinin derse dikkat süresini artırmaya etkisi (Otistik çocuklar örneği) adlı bu çalışmanın genel amacı şekil verme işlem sürecinin derse dikkat süresini artırmaya olan (Türkçe dersinde resimli kart lara bakma dikkat süresi, Resim-iş dersinde bir etkinlikle meşgul olma dikkat süresi) etkisini araştırmaktır. Araştırmaya otistik çocuklara eğitim veren bir kurumun dört kişilik özbakım sınıfından iki otistik çocuk dahil edilmiştir. A- raştırma tek denekli deneysel desenlerden A-B-A-B yöntemiyle desenlenmiştir. Veriler grafiksel analiz yöntemi yoluyla analiz edilmiştir. İki gözlemci tarafından kayıt edilen araştırmanın verilerinin güvenilirlik katsayısı bir no'lu denek için % 99, iki no'lu denek için % 98' dir. Araştırmanın bulgula rı şekil verme işlem sürecine yer vermenin çocukların derse dikkat süresini artırdığı sonucunu göstermektedir. Şekil verme işlem sürecine son verilerek olağan koşullardaki sınıf ortamına geri dönüldüğünde ise çocukların derse dikkat sürelerinde yeniden bir azalma olmuştur. Bu da şekil verme işlem sü recinin derse dikkat süresini artırmada etkili olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Purpose of this research which called ` The Effect Of Shaping Procedures in Increasing the Attention Behavior in The Lessons ` is to investigate the effects of shaping in increasing the attention behavior of looking at the pictures and keeping busy with an activity for autistic children who are enrolled autistic children center in Ankara. A single subject study was conducted to analyze the effectiveness of shaping in increasing the attention behavior of looking at the pictures and keeping busy with an activity. Two autistic children were subjects in the research who are enrolled autistic children center in the Ankara. Data were analyzed by using graphical analyses. The reliability of two observers recording of the attention behavior is % 99 for one subject and % 98 for the secand subject. Results of the research has showed that using the shaping procedures for autistics children increases the attention behavior, after leaving the shaping procedures a reducing has been seen in attention behavior. This proves that shaping procedures is effective in increasing the attention behavior in the lessons. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Şekil verme işlem süresinin derse dikkat süresini arttırmaya etkililiği (otistik çocuklar örneği) | |
dc.title.alternative | The Effects of shaping procedures in increasing the attention behavior to the lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Behaviour development | |
dc.subject.ytm | Disabled children | |
dc.subject.ytm | Morphology | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Shaping methods | |
dc.subject.ytm | Autistic children | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Attention | |
dc.identifier.yokid | 87590 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 87590 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |