Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Soylu, Hüseyin | |
dc.contributor.author | İbiş, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:38Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374780 | |
dc.description.abstract | 45 ÖZET Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına etkisi başlığıyla yapılan bu çalışmada konu ile ilgili yerli ve yabancı bir çok kaynağa ulaşılmış, bu kaynaklardan gerekli bilgiler taranmış ve çarpıcı olanlar çalışmanın uygun yerlerinde verilmiştir. Araştırmanın uygulama kısmı, Ankara Mamak 60. Yıl İlköğretim Okulunda 8. Sınıflarda Işık Ünitesi boyunca Edunetics firması tarafından üretilen Fen Bilgisi ders yazılımı kullanılarak yapılmıştır. Ünitenin başlangıç ve bitişi arasındaki öğrenci başarılarında ve öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarındaki değişimler deneysel olarak ölçülmüş ve sonuçlar istatistik yöntemlerle açıklanmıştır. Çalışma sonucunda bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına olumlu yönde katkı yaptığı bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | 46 SUMMARY In the study titled `The Effect of Computer Assisted Science Instruction to the Student's Success` many national and international sources were obtained. Necessary information was searched and those which are useful were placed on suitable places of the study. Practise part of the study was applied on the 8' th class studendt's in 60. Yıl Primary School during the Optic Unit using Science Course-ware produced by Edunetics Ltd. The differences of the student's success and attitude towards science course between the beginning and the end of the unit were measured experimently with statistical methods. At the end of the study it was found that computer assisted science instruction has a positive effect on the student's success. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of computer assisted science instruction to the student's success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 87515 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 87515 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |