Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Servet
dc.contributor.authorCemaloğlu, Necati
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:35Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:35Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374765
dc.description.abstractIV ÖZET Araştırmada, Müfredat Laboratuar Okulları'nda görevli öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre, Müfredat Laboratuar Okulları'nda yapılan yeniliklerin uygulanmasını etkileyen faktörlerin analizi yapılmıştır. Araştırmanın ömeklemini 1058 öğretmen ve 332 okul yöneticisi oluşturmuştur. Eğitimde yeniliklerin uygulanmasını etkileyen faktörlerin analizi için, bu araştırma kapsamında araştırmacı tarafından geliştirilen, politika, ortam, kaynak ve müdahale faktörlerinden oluşan anket kullanılmıştır, öğretmen ve okul yöneticilerinin kimlik bilgilerinde frekans ve yüzde, grupların görüşleri arasında fark olup olmadığı t-testi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada manidarlık düzeyi.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya ilişkin bulgular; 1. Müfredat Laboratuar Okullan'nın amaçlarına ulaşma derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki fark manidardır. 2. Olumlu `Politika Faktörleri` başlığı altında incelenen `Modelin İşlerliği`, `Amaçların Açıklığı` ve `Yenileşmenin Derecesi` alt boyutlarının gerçekleşme derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidar bulunmuştur. 3. Olumlu `Ortam Faktörleri` başlığı altında incelenen `Fiziki Ortam`, `İnsan İlişkileri`, `Liderlik`, `Örgüt Yapısı`, `örgütsel Ortam` ve `Dış Çevre` alt boyutlarının gerçekleşme derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidardır. 4. Olumlu `Kaynak Faktörleri` başlığı altında incelenen `Okul Bütçesi`, `Güdüleme` ve `Personel Yeterlilikleri` alt boyutlarının gerçekleşme derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidar bulunmuştur. t j. yBkseköİretü mmıu IAMTASYON M'nKEZİ5. Olumlu `Müdahale Faktörleri` başlığı altında incelenen `Bilgi `, `Eğitim Teknolojisi`, `İletişim`, `Karara Katılım`, `Eşgüdüm` ve `Bireysel Algı` alt boyutlarının gerçekleşme derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidardır. 6. Olumlu `Politika Faktörleri` başlığı altında incelenen `Modelin işlerliği`, `Amaçların Açıklığı` ve `Yenileşmenin Derecesi` alt boyutlarının olası engellerinin gerçekleşme derecesine ilişkin olarak, grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidar bulunmamıştır. 7. Olumlu `Ortam Faktörleri` başlığı altında incelenen `Fiziki Ortam`, `İnsan İlişkileri`, `Liderlik`, `Örgüt Yapısı`, `Örgütsel Ortam` ve `Dış Çevre` alt boyutlarının engellerinin gerçekleşme derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmelerde, `İnsan İlişkileri` ve `örgütsel Ortam` alt boyutları arasındaki farklar manidardır. Fiziksel ortam, `Liderlik`, `örgüt Yapısı` ve `Dış Çevre` alt boyutlarının olası engellerinin gerçekleşme derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidar değildir. 8. Olumlu `Kaynak Faktörleri` başlığı altında incelenen `Okul Bütçesi`, `Güdüleme` ve `Personel Yeterlilikleri` alt boyutlarının engellerinin gerçekleşme derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmeler arasında manidar bir fark vardır. 9. Olumlu `Müdahale Faktörleri` başlığı altında incelenen `Bilgi `, `Eğitim Teknolojisi`, `İletişim`, `Karara Katılım`, `Eşgüdüm` ve `Bireysel Algı` alt boyutlarının olası engellerinin gerçekleşme derecesine ilişkin olarak grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidar bulunmamıştır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT The purpose of this study was to analysis the factors effecting the implementation of innovations made in the Curriculum Laboratory School in accordance with the views of the teachers and of the school managers. The sample comprised 1058 teachers and 332 school managers. A direct mail-questionnaire developed by the researcher was used to gather data. The questionnaire included items related to such factor as politics, environment, source and intervention. The results were analyzed in a manner to include a determination of the extent of agreement between teachers and school manager regarding the factors effecting implementation of the innovation in education. The t-test was performed an each item to determine if there were significant differences between the group means. The 0.05 level was designed as the criterion for significance. The findings from the research as follows; 1. There was a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of achieving the objective of Curriculum Laboratory Schools. 2. There was a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realization the sub dimensions like `Operations of models`, `Clearance of objective` and `Degree of innovations` examined under the title of positive `Political Factors`. 3. There was a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realizing the sub dimensions like `Physical environment`, `Human relationship`, `Leadership`, `Internal organizational` and `External organizational` examined under the title of positive `Environment Factors`. 4. There was a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realizing the subVII dimensions like ` School Budget`, `Motivation` and `Personnel sufficiency` examined under the title of positive `Source Factors`. 5. There was a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realizing the sub dimensions like `Information`, `Education technology`, `Communication`, `Decision participation` `Coordination` and `Personnel perception`` examined under the title of positive `Intervention Factors`. 6. There was not a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realizing the sub dimensions like `Operations of models`, `Clearance of objective` and `Degree of innovations` examined under the title of frustration `Political Factors`. 7. There was a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realizing the sub dimensions like `Human relationship` and `Internal organizational` investigated under the title of frustration `Environment Factors`. There was not a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realizing the sub dimensions like `Physical environment`, `Leadership`, `Organizational building` and `External organizational` examined under the title of frustration `Environment Factors`. 8. There was a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realizing the sub dimensions like ` School Budget`, `Motivation` and `Personnel sufficiency` examined under the title of frustration `Source Factors`. 9. There was a significant differences between the teachers and the managers means on items regarding the degree of realizing the sub dimensions like `Information`, `Education Technology`, `Communication`, `Decision Participation` `Coordination` and `Personnel Perception`` examined under the title of frustration `Intervention Factors`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitimde yeniliklerin uygulanmasını etkileyen faktörlerin analizi (Müfredat laboratuvar okulları örneği)
dc.title.alternativeThe Analysis of the factors effecting the implementation on innovations in education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmCurriculum laboratory schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid87583
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87583
dc.description.pages314
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess