Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Refik
dc.contributor.authorÖztaş, Sezai
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:34Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:34Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374759
dc.description.abstract11 ÖZET Bu araştırmada ilköğretim altıncı sınıf sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih ünitelerini işlerken kullandıkları öğretim yöntemleri üzerinde durulmuştur. Amacımız ilköğretim altıncı sınıf sosyal bilgiler tarih ünitelerinin işlenişinde öğretmenlerin kullandığı öğretim yöntemlerini belirleme ve yöntem çeşitliliğine gidilememe nedenlerini tespit etmektir. Bu araştırmanın birinci bölümünde, problem tanımlanmış, alt problemler verilmiş, araştırmanın önemi ve ilgili yayın ve araştırmalar belirtilmiştir, ikinci bölümde araştırmada kullanılan öğretim yöntemleri açıklanmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklem, öğretmen ve öğrencilere ilişkin genel bilgiler, veri toplama aracı, verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanması üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde, alt problemlere ilişkin bulgular ve yorumlar ele alınmış, sonuç ve öneriler açıklanmıştır. Tutum ölçeğinde geçerlik ve güvenirliği önceden test edilmiş 33 ifade bulunmaktadır. Bu ölçeğin uygulanmasında random metodu kullanılmıştır. Tutum ölçeği Ankara şehir merkezindeki Çankaya, Keçiören, Yenimahalle ilçelerindeki ilköğretim okullarında uygulandı ve toplam 86 öğretmen ve 290 öğrenci katıldı. Bu araştırma kapsamında araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Öğretmenlerin kimlik bilgilerinde frekans ve yüzde, öğretmen ve öğrencilerin görüşleri arasında fark olup olmadığı Mesti ile kontrol edilmiştir. Araştırmada manidarlık düzeyi.05 olarak kabul edilmiştir.
dc.description.abstractIll SUMMARY In this survey, the methods of teaching in which the teachers of primary sixth class social studies employed has been dwelled upon. The objective of this study is to determine the methods in which the teachers employ in conducting the units of primary sixth class social studies and to detect the reasons of being unable to conduct varieties in methods. In the first part of this survey, a problem has been defined and sub- problems have been given and the importance of the survey and related publications and related surveys have been pointed out. In the second part, the teaching methods which are used in the survey have been explained. In the third part, the model of survey, universe and sampling, general information about teachers and students, medium of data collection, data collecting, data analysis and interpretation of data have been dwelled upon. In the fourth part, findings and interpretations related to sub-problems have been dealt with, results and suggestions have been explained. In the scale of attitude, there have been 33 expressions whose validity and reliability have been tested in advance. Random method has been employed in the application of this scale. The scale of attitude has been conducted in the city center of Ankara which are Çankaya, Keçiören, Yenimahalle district primary schools and 86 teachers and 290 students participated in the questionnaire. In the scope of this survey, the questionnaire which was developed by the researcher has been conducted. In the identification information of teachers frequency and percentage, whether or not there has been a difference between the views of teachers and students have been checked with t-test. The.05 level was designed as the criterion for significance. tC YÜKSEKÖ?RETİM KURULU DOKÜMANTASYON MERKEZİen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim altıncı sınıflar sosyal bilgiler tarih ünitelerinin işlenişinde öğretmenlerin kullandıkları öğretim yöntemleri
dc.title.alternativeThe Teaching methods, used by social studies teachers for the history units in the social studies of the sixth grade at the elementary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid92789
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid92789
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess