İstihdama yönelik yetişkin mesleki eğitim programlarından daktilografi kurs programlarının değerlendirilmesi (Ankara ili merkez ilçe H.E.M. daktilografi kursları)
dc.contributor.advisor | Sezgin, S. İlhan | |
dc.contributor.author | Akbaş, Oktay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:33Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374756 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı İstihdama yönelik yetişkin mesleki eğitim programlarından daktilografi kurslarının genel bir değerlendirmesini yaparak, bu kursların etkinliğini ve verimliliğini tespit etmektir. Araştırmada üç ayrı evren üzerinde çalışılmıştır. Araştırmanın birinci evrenini Ankara ili halk eğitim merkezlerinde görevli 36 yönetici ile daktilografi kursunda görevli 12 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın birinci evreninde örneklem alınmamış tüm gruba ulaşılmıştır. Araştırmanın ikinci evrenini 1996-1997 ile 1997-1998 öğretim yılında Ankara ili merkez ilçeleri halk eğitim merkezlerinden mezun olmuş 1557 kursiyer oluşturmaktadır.Araştırmanın ikinci evreninde random yöntemiyle 300 kişilik örneklem seçilmiş ve 192 kursiyerin anketleri değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın üçüncü evrenini ise mezun kursiyerleri istihdam eden 45 işveren oluşturmaktadır. Bu evrende de örneklem seçilmemiş tüm gruba ulaşılmıştır. Araştırmanın amaçlarına ulaşmak için, üç ayrı grup için anketler geliştirilmiştir. Yönetici ve öğretmenlerin anketi Form A, Kursiyerlerin anketi Form B, İşverenler anketi ise Form C olarak adlandırılmıştır. Anketlerin birinci bölümleri kişisel bilgilerle ilgilidir. İkinci bölümlerde değerlendirme ölçütleri bulunmaktadır. Bu bölümde grupların özelliklerine göre farklı sorularda bulunmaktadır. Üçüncü bölümlerde kursun geliştirilmesi için öneriler yer almaktadır. Anketlerin son bölümleri ise genel görüş ve önerilere ayrılmıştır. Veriler bilgisayarda SPSS paket programından yararlanarak değerlendirilmiştir. Yönetici- öğretmen, kursiyer ve işveren görüşlerini belirlemek için frekans ( f ), yüzde ( % ), aritmetik ortalama ( X ) ve standart sapma ( ss ) hesaplanmıştır. Görüş ve değerlendirmeler arasındaanlamlı fark olup olmadığını belirlemek için varyans ( F ) kullanılmıştır. Varyans analizi sonucunun anlamlı olması durumunda farkın kaynağını belirlemek ve ikili karşılaştırmalar yapmak amacıyla t-testi kullanılmıştır. Hesaplanan `F` değeri 0.5 anlamlılık düzeyi için 3.00 ve hesaplanan `t` değeri ise 0.5 anlamlılık düzeyi için 1.96 olarak alınmıştır. Elde edilen bulgular daktilografi kurslarında yapılan öğretimin etkili ve yeterli olduğunu göstermiştir.Ancak daktilografi kurs programının iş hayatının ihtiyaçlarını karşılamadığı ve yeniden modüler program şeklinde hazırlanmasına ihtiyaç olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to assess effectiveness and efficiency of employment oriented typing courses in adult education centers. This study was a descriptive study consisting of three sub- populations. The first group of subjects were 48 administrator and teachers working in adult education centers. The second group were 300 graduater randomly selected from among 1557 students enrolled in typing courses during 1996-1997 and 1997-1998. The last group of subjects were 45 employers who have employed graduates of typing courses. Data were collected by using a questionnaire designed by researcher to gather data on (a) socio-demographic characteristics of respondents, (b) effectiveness and efficiency of typing course, (c) suggestions to improve effectiveness and productivity of typing courses, and (d) some general ideas and suggestions. Questionnaires were administered by researcher. Data were analyzed by using SPSS for Windows. Frequencies, percentages and means were tabulated. Oneway analysis of variance was used to test differences in means by subject groups. Study findings indacated that all three groups of subjects consistently reported inadeguacies in meeting employers expectations and needs. This finding suggest that typing courses should be redesigned to meet employers needs subject reported generally typing courses were effective and productive in teaching- learning process. The findings of this study states that the courses, given at the typing are effective and sufficient. However, it is shown that the course programme of typing does not meet the needs of business life and should be prepared in the modular programme. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İstihdama yönelik yetişkin mesleki eğitim programlarından daktilografi kurs programlarının değerlendirilmesi (Ankara ili merkez ilçe H.E.M. daktilografi kursları) | |
dc.title.alternative | The Assessmant of employment oriented typing courses in vocational education centers for the adults | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Public education centres | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Employment | |
dc.subject.ytm | Typewriting | |
dc.subject.ytm | Courses | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 92892 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 92892 | |
dc.description.pages | 200 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |