Show simple item record

dc.contributor.advisorCephe, Paşa Tevfik
dc.contributor.authorİşisağ, Korkut Uluç
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:30Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:30Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374738
dc.description.abstract158 ÖZET Bu çalışmanın amacı Dr. Howard Gardner tarafından ortaya çıkarılan Çoklu Zekâ Kuramı'nı tanıtmak ve eğitime, özellikle yabancı dil sınıflarına katkılarını göstermektir. Bu çalışmada beş bölüm vardır. I. bölüm çalışmanın problemini, amacını, kapsamını, metodunu ve varsayımlarını belirtmektedir. II. bölümde Çoklu Zeka Kuramı'nı, bu kurama göre farklı zeka türlerinin sınıflandırılması ve eğitime etkisini detaylı bir şekilde inceleyen kaynak taraması sunulmaktadır. III. bölümde bir envanter yardımıyla nasıl veri toplandığı ve bu verilerin nasıl analiz edilip yorumlandığı açıklanmaktadır. IV. bölümde öğrencilere uygulanan envanterin sonucunda elde edilen verilere dayanarak farklı türlerde aktiviteler önerilmektedir. V. bölümde bu aktivitelere bağlı olarak örnek bir ders planı hazırlanmıştır. Tezin sonuç bölümünü oluşturan VI. bölümde ise tüm çalışma genel olarak özetlenmiştir. DOKÛMAJTASY0K
dc.description.abstract157 ABSTRACT This study aims to introduce the theory of multiple intelligences which was put forward by Dr. Howard Gardner and its implications on education, basically on foreign language teaching classes. The study has five chapters. The first chapter prcsonls (he inlrodiiclion part, background to the study, the problem, aim and scope of the study, the method and the assumptions of the study. In chapter II, the review of literature is presented including the theory of multiple intelligences, the classification of the intelligences and its impact on education. In chapter III, the analysis of the data collected from the students through an inventory is stated. Also, this chapter gives information how the data is collected, analyzed and interpreted in detail. Chapter IV suggests various types of activities which are based on the findings of the inventory. Chapter V includes a unit taken from Headway Pre-lntermediate with suggested multiple intelligences activities. Chapter VI, which is the conclusion part of the study, summarizes the study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleIdentifying and addressing multiple intelligences in EFL classes: A case study in the ELT department of Gazi University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid92818
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid92818
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess