Identifying and addressing multiple intelligences in EFL classes: A case study in the ELT department of Gazi University
dc.contributor.advisor | Cephe, Paşa Tevfik | |
dc.contributor.author | İşisağ, Korkut Uluç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:30Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374738 | |
dc.description.abstract | 158 ÖZET Bu çalışmanın amacı Dr. Howard Gardner tarafından ortaya çıkarılan Çoklu Zekâ Kuramı'nı tanıtmak ve eğitime, özellikle yabancı dil sınıflarına katkılarını göstermektir. Bu çalışmada beş bölüm vardır. I. bölüm çalışmanın problemini, amacını, kapsamını, metodunu ve varsayımlarını belirtmektedir. II. bölümde Çoklu Zeka Kuramı'nı, bu kurama göre farklı zeka türlerinin sınıflandırılması ve eğitime etkisini detaylı bir şekilde inceleyen kaynak taraması sunulmaktadır. III. bölümde bir envanter yardımıyla nasıl veri toplandığı ve bu verilerin nasıl analiz edilip yorumlandığı açıklanmaktadır. IV. bölümde öğrencilere uygulanan envanterin sonucunda elde edilen verilere dayanarak farklı türlerde aktiviteler önerilmektedir. V. bölümde bu aktivitelere bağlı olarak örnek bir ders planı hazırlanmıştır. Tezin sonuç bölümünü oluşturan VI. bölümde ise tüm çalışma genel olarak özetlenmiştir. DOKÛMAJTASY0K | |
dc.description.abstract | 157 ABSTRACT This study aims to introduce the theory of multiple intelligences which was put forward by Dr. Howard Gardner and its implications on education, basically on foreign language teaching classes. The study has five chapters. The first chapter prcsonls (he inlrodiiclion part, background to the study, the problem, aim and scope of the study, the method and the assumptions of the study. In chapter II, the review of literature is presented including the theory of multiple intelligences, the classification of the intelligences and its impact on education. In chapter III, the analysis of the data collected from the students through an inventory is stated. Also, this chapter gives information how the data is collected, analyzed and interpreted in detail. Chapter IV suggests various types of activities which are based on the findings of the inventory. Chapter V includes a unit taken from Headway Pre-lntermediate with suggested multiple intelligences activities. Chapter VI, which is the conclusion part of the study, summarizes the study. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Identifying and addressing multiple intelligences in EFL classes: A case study in the ELT department of Gazi University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Intelligence | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 92818 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 92818 | |
dc.description.pages | 164 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |