Milli Eğitim Bakanlığı`ndaki program geliştime çalışmalarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Duman, Tayip | |
dc.contributor.author | Yüksel, Sedat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:24Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374708 | |
dc.description.abstract | ÖZET Araştırmada, program geliştirme çalışmalarından sorumlu birim yöneticileri ve komisyonlarda görev alan üyelerin görüşlerine göre, Milli Eğitim Bakanlığındaki program geliştirme çalışmaları değerlendirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Bakanlık içerisinde program geliştirme çalışmalarını yürüten 13 birimin yöneticisi ile 1996-1999 yıllan arasında program geliştirme komisyonlarında görev yapan 564 komisyon üyesi öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada evrenin tümüne ulaşılabildiği için ömeklem alınmamıştır. Bu araştırma kapsamında, birim yöneticileri için görüşme formu, komisyon üyeleri için anket formu kullanılmıştır. Görüşme formu 'ile elde edilen bilgiler belirtke tablosu şeklinde verilmiş, komisyon üyelerinin kimlik bilgileri frekans ve yüzde olarak ortaya konulmuştur. Komisyon üyelerinin görüşleri arasında fark olup olmadığı varyans analizi, LSD ve t testi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda; 1) Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde program geliştirme çalışmalarını yürüten birimlerin faaliyetleri arasında bir bütünlük bulunmamakta, her birim program geliştirme çalışmalarını farklı biçimlerde yürütmektedir. Birimler arasında yeterli düzeyde bir iletişim de bulunmamaktadır. 2) Program geliştirme için ihtiyaç tespiti araştırmaları ile komisyonlarca geliştirilen programların ön uygulama ve değerlendirme çalışmaları yeterince yapılmamaktadır.3) Program geliştirme komisyonları, her üyenin görev ve sorumlulukları belirlenmeden, çalışmalarını plansız bir şekilde yürütmektedir. Komisyonda her üyenin görüşlerine değer verildiği demokratik bir çalışma ortamı da bulunmamaktadır. 4) Geliştiren programların Talim ve Terbiye Kurulu'nda onaylanması sürecinde sorunlar yaşanmaktadır. 5) Geliştirilen programların amaç, kapsam ve öğrenme-öğretme etkinlikleri boyutlarına ait nitelikler genelde yerine getirilmekte, değerlendirme boyutuna ait nitelikler ise tam olarak yerine getirilmemektedir. Araştırma sonunda ortaya çıkan sorunlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmektedir. | |
dc.description.abstract | M ABSTRACT This study evaluates the curriculum development activities of Ministry of National Educational taking in to account the views of directors of related ministerial units and of members assigned to related committees. The universal of the study includes 564 teachers being members of the curriculum development committees during 1996-1999 and 13 directors of curriculum development units. Since the whole universe is reached, then sampling is not used. The material used for directors was interview form, for committee members was survey questionnaire. Data gathered through interview forms are presented in cross tables, and personal information about the committee members is displayed in form of frequency and per cent. Their views are tested using variance analysis, LSD and t test. Statistical significance rate on the study is.05. The conclusion of the study are as follows. 1) The activities of the curriculum development units of the Ministry do not complement one another and each unit carry out its own activity in a different way. Also there is no sufficient communication among the related ministerial units. 2) Neither needs assessment activities for curriculum development nor pilot studies and evaluation studies of the programs developed by the committees are carried out effectively. 3) The committees perform their studies without any well-defined plan and without necessary job descriptions. Also there is no democratic working atmosphere in which view of each member is valued. 4) There are certain problems in the approval process of the programs developed by the Board of Education. 5) The goal, content, learning-teaching activities of the programs are generally followed but evaluation is not performed according to the criteria set completely. This study offers also suggestions to overcome the problems stated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığı`ndaki program geliştime çalışmalarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluates the curriculum development activities of ministry of national education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.identifier.yokid | 102843 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 98850 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |