Kız meslek liseleri 1. sınıf öğrencilerinin Türk dili dersi amaçlarını (yapım ekleri ile sözcük türetme) gerçekleştirmek için yeni öğretim yöntemi ve materyallerinin geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Mahiroğlu, Ahmet | |
dc.contributor.author | Aydin Yilmaz, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:22Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374693 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmanın amacı Türk Dili dersi amaçlarını ( Yapım ekleriyle sözcük türetme) gerçekleştirmek için geleneksel öğretim yöntemi ve materyallerine alternatif olarak yeni öğretim yöntemi ve materyallerini geliştirmek, yeni geliştirilen yöntem ve materyallerin etkililiğini araştırmaktır. Araştırma yan deneysel bir çalışmadır. Deneme ve kontrol gruplu ön-test, sontest (izleme testi) modeli uygulanmıştır. Çalışmanın evreni ülke genelindeki Kız meslek liseleri birinci sınıf öğrencileridir. Ankara Zübeyde Hanım Kız Meslek Lisesi birinci sımf öğrencilerinden iki sınıf örneklem alınarak deneme ve kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deneme grubunda yeni bir öğretimle beraber yeni geliştirilen materyaller, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ve yürürlükteki materyaller uygulanmıştır. Deneme grubunda öğrencilerin daha fazla söz aldığı, kuralların ezbere verilmeyip öğrenciye buldurulduğu bir öğretim yapılmıştır. Kullanılan öğretim materyalleri bol resimli ve bol alıştırmalıdır. Öğrencinin anadilinin kurallarını sezerek günlük yaşamında bu kuralları uygulayacak şekilde materyaller geliştirilmiştir. Kontrol grubunda ise kuralların ezbere verildiği sürekli öğretmenin anlatıcı öğrencinin dinleyici olduğu bir öğretim yapılmış ve MEB'nın onayladığı ders kitabı materyal olarak kullanılmıştır. Yapılan uygulama sonrasında sontest sonuçlarına bakıldığında deneme grubunun ortalama puanlan ile kontrol grubunun ortalama puanlan arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Aynca yapılan izleme testi sonuçlannda deneme grubunda bilgilerin daha kalıcı olduğu ortaya çıkmıştır. Bütün bu sonuçlar, yeni öğretim yöntemi ve materyallerinin etkililiğini göstermektedir. ` Yapım ekleriyle sözcük türetme` ünitesiyle ilgili yapılan bu çalışma öğretim yöntemi ve materyallerle yapılan uygulamanın öğrenci başarısını artırdığını göstermektedir.11 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri bu çatışmadaki yöntem ve materyallerden yararlanmalı, kendileri de diğer üniteleri için böyle çalışmalar yapmalıdırlar. Araştırmacılar da Türk Dilinin diğer öğretim basamakları ve konulan için yeni öğretim yöntemi ve materyalleri geliştirmelidirler. | |
dc.description.abstract | m SUMMARY Purpose of this study is to develop new teaching method and materials as an alternative to tradional teaching method and materials in order to realize the objectives of Turkish Language (Derivation of new Vocabulary with consructive suffixes) and to search their effectivesness. Investigation was made by means of quasi-experimental research. Experimental and control grouped pre-test, post-test, and follow up test model was used. The population is first grade students of Vocational High Schools for Girls Two classes of Ankara Zübeyde Hanım Vocational High School for Girls are assigned as experimental and control groups. While traditional teaching methods and materials were used control group, new methods and materials were used in experimental group. In experimental group a new teaching method and materials students were made where participate more and rules were not readily given but students were encouraged to find. Materials used were full of pictures and drills. Materials were developed such a way that students feel grammar rules and use them in his or her daily life. In control group a teaching was made where rules are given readily, teacher was at the teaching mode while students were listening mode and textbook which is approved by Ministry of National Education was used as a materials. At the end of treatment, according to post test results, there is a significant difference between experimental and control groups in favour of experimental group. Besides according to follow up test results it is observed that knowledge is remembered more. All these results. Show that new teaching and materials are effective. The study related to the `Derivation of new vocabulary` unit, shows that using this new teaching method and materials creases student success.IV Teachers of Turkish Language and Literature should use this new method and materials in this unit. Also teachers and other researchers should develop new methods and materials for each units of Turkish Language courses for all levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kız meslek liseleri 1. sınıf öğrencilerinin Türk dili dersi amaçlarını (yapım ekleri ile sözcük türetme) gerçekleştirmek için yeni öğretim yöntemi ve materyallerinin geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Devoloping new teaching method and materials in order to realize the objectives of Turkish course (Costruction suffixes and vocabulary derivation) of first grade students at vocational high schools for girl | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Vocabulary derivation | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Constructive affix | |
dc.subject.ytm | Equipments | |
dc.subject.ytm | Girl vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.identifier.yokid | 110674 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 107155 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |