Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyol, Hayati
dc.contributor.authorTaylan, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:16Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:16Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374666
dc.description.abstractIll ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim yazı öğretimi programının 1. kademe uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi yapılmıştır. Yazı öğretimi programının değerlendirilmesi için, literatür taraması yapılmıştır. Programın hedef, davranış, içerik, eğitim durumu, araç-gereç, yöntem ve teknikler ile değerlendirme öğelerine göre, program değerlendirme kriterlerine uygun olarak öğretmenlere ön anket uygulanmıştır. Ön anket gözden geçirilerek işlerliği olmayan maddeler yeniden düzenlenmiştir. Düzenlenen anket ilköğretim okulu sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen bulgular yüzde, ortalama ve standart sapma şeklinde ifade edilmiştir. Araştırmanın değişkenleri cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumudur. Araştırmanın bağımsız değişkenlerinden cinsiyet ve öğrenim durumu için `t` testi uygulanmıştır. Kıdem durumu için `tek yönlü varyans` analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulguları şöyle özetlenebilir: 1. İlköğretim Okulu Yazı Programı'mn 1.-5. sınıflar arası hedef, davranış, içerik, eğitim durumu, araç-gereç, yöntem ve teknikler ile değerlendirme öğelerine göre programın etkinliği orta derecede gösterilirken, programın öğelerinin hazırlanışında daha fazla açıklayıcı örneklere yer verilmesi gerektiği belirlenmiştir. 2. öğretmenlere `programda belirtilen harflerin yazılış biçimlerindeki problemler` hakkında görüşleri olup olmadığı sorulmuştur. Öğretmenlerin %57.1'i (48 kişi) harflerin yazılış biçimlerini uygun bulurken, %42.9'u (36 kişi) çeşitli harfler üzerine görüş bildirmiştir. Dikkat edilmesi gereken nokta bazı harflerin yazılışına çocukların alışamadığı ve bunların yazılışlarında değişiklik yapılabileceğidir.IV 3. Yazı öğretimi programında sınıflara göre rakamların ve noktalama işaretlerinin yazımının tekrarı yerinde bir karardır. Bir önceki yazı programına göre programdaki değişiklikler olumlu yöndedir. 4. Elde edilen bulgulara göre kadın ve erkek öğretmenlerin yazı öğretimi programının hedef, davranış, içerik, eğitim durumu, araç-gereç, yöntem ve teknikler ile değerlendirme öğelerine ait görüşleri arasında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. 5. Öğretmenlerin kıdemlerine göre yazı öğretimi programının hedef, davranış, içerik, eğitim durumu, araç-gereç, yöntem ve teknikler ile değerlendirme öğelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark olmadığı, kıdeme göre görüşlerin değişmediği saptanmıştır. 6. Öğretmenlerin öğrenim durumuna göre programının hedef, davranış, içerik, eğitim durumu, araç-gereç, yöntem ve teknikler ile değerlendirme öğelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark olmadığı, öğrenim durumuna göre görüşlerin değişmediği saptanmıştır. Programın genel olarak başarılı olduğu, eksikliklerinin düzeltilmesiyle birlikte program değerlendirme kriterlerine tamamen uyabileceği ve uygulamaya yönelik daha fazla geliştirilebileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In this research, evaluation of the 1st stage application of the program of writing training in primary education has been made to the views of the teachers. A search of the relevant literature has been made for the evaluation of the program of writing training. In accordance with the elements of object, conduct, content, education situation, tools and apparatus, method and techniques, and evaluation, a preliminary questionnaire has been submitted to the teachers appropriate to the program evaluation criteria. This preliminary questionnaire has been revised then, and the entries with no effect have been reorganized. The questionnaire has been submitted to the primary education teachers. The data found out in consequence of the questionnaire has been stated in terms of percentage, medium, and standard deviation. The variables of the research are gender, length of service, and education degree. The `t` test has been applied for the independent variables of the research - gender and education degree. And analysis of `one-way variance` has been made for the length of service. The findings of the research may be summarized as follows: 1. While the efficiency of the program of writing training in primary education in classes 1 to 5 has been found out to be mean in accordance with the elements of object, conduct, content, education situation, tools and apparatus, method and techniques, and evaluation, it has been determined that more illustrative examples should take place in the preparation of the elements of the program. 2. It has been asked to the teachers even if they have any views regarding `the problems in the writing styles of the letters started in the program`, where 57.1% of the teachers (48 persons) has found the writing styles of the letters TC YÜKSEKÖ?RETİM Kl^JfVI appropriate, 42.9% (36 persons) has started views on some letters. The point to be regarded is that the children could not get used to the writing of some letters and that some changes could be made in their writing. 3. In the program of writing training, repetition of numbers and punctuation marks as Per the classes is an appropriate decision. When compared to the previous writing program, the chages are somewhat positive. 4. In accordance with the findings of the research, it has been found out that there is no significant difference between the views of the female and male teachers regarding the object, count, content, education situation, tools and apparatus, method and techniques, and evaluation elemets of the writing training program. 5. When compared to the length of service, it has been found out that there is no significant difference between the views of the teachers, regarding the object, count, content, education situation, tools and apparatus, method and techniques, and evaluation elements of the writing training program, and that the opinions did not differ according to the length of service. 6. When compared to education degree, it has been found out that there is no significant difference between the views of the teachers, regarding the object, count, content, education situation, tools and apparatus, method and techniques, and evaluation elements of the writing training program, and that the opinions did not differ according to the education degree. Therefore, it has been concluded that the program, in general was successful, and with the fulfillment of the deficiencies it would completely fit the program evaluation criteria and could be developed more towards practice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim yazı öğretimi programının 1. kademe uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of 1 st stage application of primary education writing training program according to teachers views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmWriting classes
dc.identifier.yokid110444
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107181
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess