Show simple item record

dc.contributor.advisorŞeren, Mehmet
dc.contributor.authorDemir, Ercüment
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:16Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:16Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374663
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin iş doyumu üzerinde etkisi olan olası faktörleri tespit etmek, tespit edilen faktörler kapsamında ve alt problemlerde sıralanan değişkenler açısından smıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerini ölçmektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere yapılan işlemler sırasıyla şunlardır: 1. Konu ile ilgili olarak alanyazın taraması ve smıf öğretmeleri ile yazılı mülakat yapılarak smıf öğretmenlerinin iş doyumu üzerinde etkisi olan olası faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. 2. Uzman görüşleri alınarak smıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerini ölçmek için kullanılacak olan ölçme aracı geliştirilmiştir. 3. Ölçme aracı yetkili makamdan gerekli izin alınarak 2000-2001 eğitim- öğretim yılında Ankara ili, Polatlı içlesinde görev yapan 140 smıf öğretmenine uygulanmıştır. 4. Uygulama sonucunda elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Veriler p <.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizlerin sonucunda, smıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin `Ne Tatmin Edici, Ne De Değil` olduğu tespit edilmiştir. Smıf öğretmenleri en çok `İletişim` faktörü açısından doyum sağlarken, en az `Ücret` faktörü açısından doyum sağlamaktadırlar.
dc.description.abstractThe aim of the research described in this paper was to determine the probable factors effecting primary school teachers' satisfaction and to measure the level of work satisfaction in terms of factors determined and in terms of variants mentioned in the sub-problems. The procedures applied to realize these targets were as fallows respectively: 1. Make a review of the literature related to the subject and then to create a written interview in which the researchers tried to determine the probable factors effecting the work satisfaction of primary school teachers. 2. Obtaining opinions of specialists in this field, researchers developed a measuring device to be used to measure the deegre of work satisfaction of primary school teachers. 3. The application of the measuring device upon 140 primary school teachers working in the town of Polatlı in the city of Ankara, during the 2000- 2001 educational year. The measurement procedure was done after receiving permission from the appropriate educational authorities in this area. 4. The data obtained as a result of the application of the measuring device was analyzed using SPSS programme. In the analysis of the data: frequance, percentage, arithmetice average, standard deviation, t-test and anova: one-way variant analysis was used. The data was tested at the meaningfulness level of p <.05. The result of the statistical analysis has determined that the work satisfaction of primary school teachers is neither satisfactory nor unsatisfactory Teachers show that the area providing the most work satisfaction is in the area of Communication and the measurement shows that SALARY is the least satisfactory factor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin iş doyumunu etkileyen olası faktörler ve bu faktörler kapsamında sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin ölçülmesi
dc.title.alternativeProbable factors which influence primary school teachers work satisfaction and the measurement of these factors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid110686
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107161
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess