Show simple item record

dc.contributor.advisorErcan, Nevhiz
dc.contributor.authorÖztürk, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:14Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:14Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374652
dc.description.abstractÖZET Her boyutuyla verilen müzik eğitimi elbette ki önemlidir.Öğrencilerde belli bir müzik kültürü oluşturmak, yaşamlarının gelecek dönemleri için gereklidir.Çalgı eğitimi ile desteklenen müzik eğitimi öğrenciyi derslere daha çok çeker, motive eder, bilgisini soyuttan somuta yönlendirmesini sağlar ve amacına uygun bir müzik dersinin gerçekleşmesine yardımcı olur. Bundan dolayı bu araştırma, ilköğretim kurumlarmda görev yapmakta olan müzik öğretmerüerinin çalgılarım ne derece kullanabildiklerini saptamak amacıyla yapılmıştır.Bu amaçla önce Ankara, Bolu ve Tokat illerinde görevli toplam 40 müzik öğretmenine anket uygulanmış, elde edilen tüm bulgular ayrı ayrı tablolara dönüştürülmüş ve yorumlanmıştır. Ayrıca ilköğretim kurumları müzik dersi öğretim programı incelenmiş, öğretmenlerin bu konudaki görüşleri alınmış ve eklemek istedikleri diğer eksiklikler belirtilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre, ilköğretim kurumlarmda görev yapmakta olan müzik öğretmenleri ortam, süre, program ve kaynak yetersizliğinden dolayı çalgılarım kullanamamaktadırlar.Bu nedenlerden dolayı müzik dersi amacına ulaşamamaktadır. Verimli bir müzik eğitimi ve branşındaki yeterliliğini ortaya koyabilen bir müzik öğretmeni için Milli Eğitim Bakanlığı gerekli olanakları sunamamakta ve müzik eğitimine yönelik olumlu çalışmalar yapamamaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY While teaching music, it is important to teach the subject to the target extend with all dimensions and all aspects.lt is needed to make students familiar with general music culture for their future life. Music lessons backed by musical insturement training motivates the students and enable them to put their knowlege into practice and helps to perfom a proper music lesson. Therefore this study aims at determining the extend to which music teachers is able to use their insturements. To achieve this aim, a questionairre was applied to 40 teachers working in Ankara, Bolu, Tokat, and all outcomes of the study were shown as tables and interpereted. Besides primary school music curriculum, teachers' views and possible contributions. According to the result of this research, primary school music teachers can not use their instruments, as a result of some shortcomings concerning time, curriculum and instruments and related metarials. Thus the music lesson cannot fulfil its aim. The Ministry of National Education cannot offer needed opportunities and do positive activities necessary for a proficient musical education and a capable music teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim kurumlarında görev yapmakta olan müzik öğretmenlerinin çalgılarını kullanmadaki yeterlilik durumları
dc.title.alternativePrimary school music teachers proficiency conditions in playing their instruments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid110251
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107163
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess