İlköğretim dört ve beşinci sınıf iş eğitimi programının değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
dc.contributor.advisor | Duman, Tayip | |
dc.contributor.author | Aksel, Cesim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:13Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374646 | |
dc.description.abstract | -OZET- Bu araştırma, İlköğretim 4. ve 5. sınıf İş Eğitimi programımn taslağına (Amaçlar, muhteva, öğrenme-öğretme süreçleri, değerlendirme) ilişkin iş eğitimi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 1999-2000 öğretim yılında Ankara ili merkez ilçelerinden, random yöntemiyle seçilen okullarda görevli iş eğitimi branşındaki öğretmenler oluşturmuştur. Veriler, araştırma amaçlarını gerçekleştirmek üzere hazırlanan öğretmen anketleri ile toplanmıştır. İki bölümden oluşan anketin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümde İş Eğitimi programımn (Amaçl, Muhteva, Öğrenme-Öğretme Süreçleri, Değerlendirme) boyutlarındaki yeterlikleri kapsayan 41 (Kırkbir) soruya yer verilmiştir. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ele alınan konu ile ilgili genel bilgiler, ikinci bölümde araştırmada izlenen yöntem, üçüncü bölümde iş eğitimi öğretmenlerinden elde edilen bulgular ve bu bulguların yorumlan,dördüncü bölümde ise sonuç ve öneriler yer almaktadır. Anket yoluyla elde edilen bilgiler kodlanarak bilgisayar ortamında (SPSS) paket program yardımıyla değerlendirilmiştir. Anketteki her soruya ilişkin frekans (f), yüzde(%), aritmetik ortalama(x) ve standart sapmalan(SS) hesaplanmıştır. Cinsiyet ve Hizmet İçi Eğitim değişkeni açısından öğretmen cevaplarının aritmetik ortalamaları arasındaki farkı tespit etmek amacıyla `t` testi uygulanmış ve farkın manidarlığı 0.05 anlamlılık düzeyinde kontrol edilmiştir. Kıdem değişkeni açısından öğretmen cevaplarının aritmetik ortalamaları arasındaki farkı tespit etmek amacıyla Varyans analizi (F) uygulanmış farkın kaynağı için ikili `t` testi uygulanmış ve farkın manidarlığı (0.05) anlamlılık düzeyinde kontrol edilmiştir. | |
dc.description.abstract | II ABASTRACT This research is performed in order to determine the ideas of the teachers of skills lesson about the sketch of the 4th and 5th classes skills programs (Aims, contents, learning- teaching duration, evaluation). The examples of the research were the teachers of skills lesson who are on duty at the schools, which were chosen by chance, by chance, from the central districts of ankara at 1999-2000 education year. The data were collected by the questionnaire of the teachers that were prepared in order to perform the aims of the research. The questionnaire includes two chapters; the first includes the personal data, and the second includes 41 (forty-one) questions about the qualifications of the dimensions of the Skills program (Aims, contents, learning-teaching duration,evaluation). The research includes five chapters. The first chapter includes the general information about the relevant subject, the second one includes the method followed during the research, the third one includes the relevant publicationns and resarches, the fourth one includes the findings from the teachers of skills lesson and the comments on these findings, and the fifth chapter includes the conclusion and suggestions. The data collected through the questionnaire are coded and evaluated by (SPSS) packet computer program. The frequency (f), percentage (%), arithmetical mean (x), and the standard deviation (SS) of every question in the questionnaire were calculated, `t` test was applied in order to determine the difference of the arirhmetical means of the teachers answers according to the Sex and the In-service Education variable; and the meaningfulness of the difference was kept at the level of 0.05. The variance analyses (f) was applied in order to determine the difference of the arithmetical means of the teachers' answers according to the seniority variable; and double `t` test was applied for the origin of the difference; and the meaningfulness of the difference was kept at the level of 0.05. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim dört ve beşinci sınıf iş eğitimi programının değerlendirilmesi (Ankara ili örneği) | |
dc.title.alternative | The Evaluation of handwork (program)s in 4 th and 5 th classe of elementary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Job training | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 110254 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 107165 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |